20 de novembre de 2013

Inaugurat l'Institut de Llengües que unirà esforços amb l'Escola Oficial d'Idiomes

. La UdL i l'EOI ja treballen complementàriament en idiomes emergents com ara el xinès i el rus

Presentacfió de L'Institut de Llengües de la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGED'esquerra a dreta: Giné, Fernández, Vila i Borràs / Foto: UdL
baixcorva
L'Escola d'Idiomes de la Universitat de Lleida, una de les tres àrees que aplega l'Institut de Llengües (IL) de la UdL "no té cap interès de competir amb l'Escola Oficial d'Idiomes (EOI) de Lleida, sinó d'unir esforços per donar més serveis a la ciutadania". Així ho ha manifestat avui la directora de l'IL, Marta Giné, durant l'acte d'inauguració de l'Institut, que ha començat a funcionar com a tal aquest curs acadèmic, ampliant les competències del fins ara Servei Lingüístic de la UdL, creat el curs 1992/1993. En aquest sentit, Giné ha afegit que ja s'està col·laborant quant als idiomes emergents, com ara el rus i el xinès.

L'Institut de Llengües neix arran del Pla Operatiu per al Multilingüisme 2013-2018 que fixa la política lingüística de la Universitat per als propers anys. Es basa en l'impuls de la internacionaliztació i el el multilingüisme i la necessitat d’acreditar per als futurs graduats universitaris un nivell B2 de terceres llengües (anglès, francès, italià o alemany).

L'IL s'estructura en tres grans àrees: l'Escola d'Idiomes, l'Àrea de dinamització, i la d'Assessorament. Quant a l'Escola, ofereix cursos de diferents nivells d'alemany, anglès, castellà per a estrangers, català, francès, italià, occità i xinès. Estan oberts a la comunitat universitària i la societat en general, exceptuant l'anglès, que de moment només s'ofereix a estudiantat i personal de la UdL, tot i que en un futur s'obrirà també a persones externes a la institució.

Ara com ara hi ha un total de 1.432 persones inscrites en els cursos, essent l'anglès, amb 888 matriculats, la llengua que més s'estudia. L'Institut de Llengües preveu que d'aquí a finals de juliol hagin passat pels cursos d'idiomes al voltant de 1.800 persones.

L'Àrea de dinamització s'ocupa d'acollir els estudiants forans lingüísticament i culturalment, tot oferint-los formació en aquest sentit. A més, existeix una borsa lingüística integrada per voluntaris, on cada parella (una persona d'aquí i, una altra de fora) intercanvia cursos de conversa en els respectius idiomes materns.

L'IL s'estructura en tres gran àrees: l'Escola d'Idiomes, l'Àrea de dinamització, i la d'Assessorament. Quant a l'Escola, ofereix cursos de diferents nivells d'alemany, anglès, castellà per a estrangers, català, francès, italià, occità i xinès
L'Il també ofereix la possibilitat a les persones matriculades als cursos d'idiomes i inscrites en la borsa lingüística de participar en activitats d'aprenentatge d'anglès informal com ara clubs de lectura, visites guiades a monuments emblemàtics de la ciutat i sopar lingüístics.

Finalment, l'Àrea d'assessorament se centra en la correcció de textos en català i castellà i la traducció de textos en terceres llengües. De moment, aquest servei només està disponible per a la comunitat universitària, però també està previst obrir-ho a la societat lleidatana.

L'acte d'inauguració l'ha presidit el rector de la UdL, Roberto Fernández, que ha estat acompanyat de la vicerectora d'Estudiantat, Postgrau i Formació Contínua, Neus Vila, la directora de l'IL, Marta Giné i la directora de la Institució de les Lletres Catalanes, Laura Borràs que ha pronunciat una conferència sobre Els diferents rostres de la llengua: correció, traducció, multilingüísme.

Vídeo: L'Institut de Llengues de la UdL