20 de setembre de 2010

La UdL acull per primer cop la inauguració del curs d'estudis catalans a l'exterior

. Organitzat per l'Institut Ramon Llull i la Xarxa Vives, l'acte ha estat dedicat a Màrius Torres
audio
Inauguració del curs d'estudis catalans a l'exterior a la Universitat de Lleida [+] AMPLIAR IMATGE La inauguracio ha tingut lloc al Saló Víctor Siurana
El Saló Víctor Siurana de la Universitat de Lleida ha acollit avui l’acte inaugural del curs 2010-2011 dels estudis en llengua catalana a les universitats de l’exterior, organitzat per la Xarxa Vives d’Universitats i l’Institut Ramon Llull (IRL). Prop d’un centenar d’acadèmics i estudiants d'una seixantena d'universitats països d’arreu del món s’han desplaçat a Lleida per l’ocasió. L'acte, que ha estat transmès en directe a través dels webs www.udl.cat, www.llull.tv i www.vives.org, ha estat dedicat al centenari del naixement del poeta Màrius Torres. És per això que Anna Sawicka, professora de la Universitat Jaguellònica de Cracòvia, ha parlat en la conferència inaugural del combat per la bellesa en la poesia de l'escriptor lleidatà.

Durant l'acte, el president de la Xarxa Vives i rector de la UdL, Joan Viñas, s’ha felicitat perquè per primer cop, el català s’ha incorporat als cursos intensius de llengua del programa Erasmus, amb finançament de la Unió Europea, d’acord amb una de les reivindicacions de les universitats de la Xarxa Vives. Viñas ha afirmat que "fets com aquest ens engresquen a continuar treballant des de la convicció que la llengua és la millor ambaixadora de la nostra cultura, una cultura oberta i sense fronteres".

Per la seua part, Josep Bargalló, director de l’Institut Ramon Llull, ha mostrat la seua satisfacció per l’interès creixent dels estudis catalans al món. "Actualment, 185 universitats ofereixen estudis de català en els seus continguts curriculars, 126 de les quals -amb una mitjana de 7.000 estudiants- comptem amb subvencions de l'Institut Ramon Llull". Bargalló, que ha parlat de la a fructífera col·laboració entre l’Institut i la Xarxa Vives durant els últims anys, ha apostat per prioritzar l'augment de la qualitat dels estudis de català a l'estranger enfront la seua expansió. Tot i així ha recordat que ja es pot estudiar català a l'Iran, l'Índia, Estats Units i arreu d'Europa i que l'abril de l'any proper s'iniciarà la docència d'estudis catalans a la Universitat japonesa de Hosei, a Tòquio.

L'acte, transmès en directe a través d'internet, ha estat dedicat al centenari del naixement del poeta Màrius Torres
Durant l’acte, Andreu Bosch, director de l’Àrea de Llengua i Universitats de l’IRL, ha presentat la memòria de la docència d’estudis catalans del curs 2009-2010 de l’Institut, mentre que Ignasi Casadesús, secretari executiu de la Xarxa Vives, ha fet un repàs a les activitats i projectes desenvolupats per la Xarxa Vives el curs passat.

MÉS INFORMACIÓ