20 d'octubre de 2009

La memòria històrica i la persecució de crims internacionals, a debat a la UdL

. La consellera Tura i el director de l'acusació particular en el cas Pinochet seran a les Jornades Jurídiques, els dies 26 i 27 d'octubre
audio
Jornades Jurídiques 2008. Universitat de Lleida
Inauguració de les darreres jornades jurídiques
 La Llei de la Memòria Històrica, els límits de la justícia penal internacional i les comissions de la veritat són alguns dels temes que es posaran sobre la taula a les XX Jornades Jurídiques de la Facultat de Dret i Economia de la Universitat de Lleida, que tindran lloc els dies 26 i 27 d'octubre al Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera, al campus de Cappont. L'encarregada d'inaugurar-les serà la consellera de Justícia de la Generalitat, Montserrat Tura.

La iniciativa, organitzada pel Departament de Dret Públic de la UdL, arriba a la seua vintena edició. L'objectiu d'enguany és debatre la justícia transicional des d'un punt de vista interdisciplinari. Hi participaran experts com el director de l'acusació particular en el cas Pinochet, Joan Garcés, o l'investigador del CSIC Juan Carlos Velasco. Les jornades també comptaran amb diversos professors de la Universitat de Lleida, la Rovira i Virgili, la Universitat de Barcelona, la Carlos III de Madrid, la Universitat d'Utrecht, la de Valladolid, la UNED la Universidad Castilla-La Mancha, i la Universitat Autònoma de Madrid.

El coordinador de les jornades jurídiques i catedràtic de Dret Penal de la UdL, Josep Maria Tamarit, explica que "la gestió de la transició a la democràcia després d'un règim autoritari o un conflicte armat planteja diverses qüestions d'interès jurídic com ara l'existència de responsabilitat penal per les violacions dels drets humans, la reparació a les víctimes i la reversió de decisions adoptades per autoritats, la legitimitat de les quals no és reconeguda". Aquests seran alguns dels eixos de la trobada professional