21 de juny de 2006

El Consell de Govern aprova el programa Dra. Martina Castells d’ajut a la finalització de tesis

El Consell de Govern de la Universitat de Lleida ha aprovat el programa Dra. Martina Castells –nascuda a Lleida el 1852 i primera dona doctora en Medicina a Espanya– de finalització de tesis doctorals per al professorat a temps complet. Aquest programa observa dues convocatòries per curs i consisteix a facilitar que el professorat a temps complet pugui finalitzar la seva tesi doctoral, eximint-lo de la docència, i llegir-la en un termini no superior a un any.

Consell de Govern de la UdLAltrament, ha aprovat la incorporació als Serveis Cientificotècnics d’un nou SEDAI (Servei Departamental d’Ajuts a la Investigació) sobre Envelliment i Qualitat de Vida que tindrà com a objectius principals l’ajut i l’assessorament en qualsevol dels estadis de la recerca en qüestions d’envelliment i qualitat de vida, des del disseny d’estudis a la generació d’informes de resultats.

A més a més, el Consell de Govern també ha aprovat el pla docent per al curs vinent, els criteris de planificació dels màsters i la normativa de funcionament del CAP (Curs d’Adaptació Pedagògica), que, després d’un curs com a experiència pilot, passa a ésser definitivament semipresencial.

Així mateix, s’ha aprovat la proposta de conveni de col·laboració entre la Universitat de Lleida, el departament d’Educació i Universitats, el departament de Cultura, l’Ajuntament de Lleida i el Consorci de Biblioteques Universitàries de Catalunya per a la creació de l’equipament GEPA (Garantia d’Espai per la Preservació de l’Accés).

Finalment, els membres del Consell han aprovat un projecte amb títol propi –el primer d’aquestes característiques en les universitats catalanes– sota la denominació de Programa Sènior de la Universitat de Lleida, que se suma a les accions dutes a terme amb altres entitats com l’Agrupació d’Aules d’Extensió Universitària de la Gent Gran (AFOPA) i l’Associación Estatal de Programas Universitarios para Mayores (AEPUM).