21 de març de 2011

Neix GLOBALleida, destinat a impulsar 'en un tot' l'economia lleidatana

. La Universitat de Lleida acull la constitució oficial del consorci que es basarà en les persones, les empreses i el territori
audio
GlobaLleida. Universitat de Lleida [+] AMPLIAR IMATGEAntoni Brufau, dirigint-se als assistents
FOTO: UdL
El Saló Víctor Siurana de la Universitat de Lleida va acollir divendres la constitució oficial de GLOBALleida, el consorci interinstitucional format per la Diputació de Lleida, l’Ajuntament de Lleida, la Universitat de Lleida i les Cambres de Comerç i Indústria de Lleida i de Tàrrega que té com a objectiu fonamental promoure i impulsar l’economia de les comarques lleidatanes. Durant l'acte, on hi van assistir representants polítics, sindicals, empresarials i universitaris, també es van nomenar el president del consorci, Antoni Brufau, i el conseller delegat, Xavier Pont. Un cop finalitzat, es van reunir per primer cop el Comitè Executiu i el Consell General ordinari de GLOBALleida.

Aquest ens -la iniciativa de creació del qual va sorgir des del Consell Social de la UdL- integra en una única entitat tota l’activitat i recursos que destinen les institucions fundadores al foment de l’emprenedoria i l’ocupació, el suport a la innovació i a la competitivitat empresarials, i a l’impuls de la projecció exterior del territori lleidatà. La seua creació no suposa l’aparició d’un nou organisme públic, ja que comporta la dissolució dels instituts i organismes autònoms dels quals integra els serveis. Per aquesta raó, la nova entitat no significa un augment dels recursos destinats a la promoció econòmica, sinó l’optimització d'aquests.

El projecte es va iniciar el 9 de juny del 2009 amb la signatura d’un protocol d’intencions entre les institucions i entitats consorciades amb la voluntat d’agrupar tots els ens de promoció econòmica, empresarial i territorial de Lleida. Constituït com a consorci públic, té la voluntat d’esdevenir un projecte públic-privat, obert a tota la societat. Segons ha afirmat Antoni Brufau "aquest projecte ha aconseguit unir esforços perquè és engrescador. Tota l'empenta que li cal ha d'anar en la mateixa direcció, en benefici de Lleida".

En una primera fase, GLOBALleida integrarà les activitats desenvolupades pel Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida, la Fundació CEEILLEIDA (Centre Europeu d’Empreses i Innovació) de la Diputació, el Consorci de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Lleida, l’Institut Municipal d’Ocupació de l’Ajuntament i el Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida. L’ens compta també amb els serveis de Promoció Internacional de les Cambres de Comerç de Lleida i de Tàrrega, així com amb els serveis de Transferència Tecnològica i suport empresarial a la R+D+i de la Universitat de Lleida. En una segona fase, encara per definir, s’avaluaran les possibilitats d’integració d’altres ens de promoció econòmica, com ara el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida i l’organisme autònom local Turisme de Lleida.

GlobaLleida. Universitat de Lleida [+] AMPLIAR IMATGEFOTO: UdL
Quant a l’estructura de govern, GLOBALleida estarà encapçalat per un Consell General –màxim òrgan de govern. Tindrà, a més, un Comitè Executiu, una Comissió Territorial –formada per representants de les administracions locals i altres ens supramunicipals– i una Comissió de Participació –integrada per representants de les entitats que conformen el teixit associatiu, professional, econòmic i social del territori de Lleida.

Pel que fa a la gestió, es treballarà sota un nou model organitzatiu basat en el consens, l’orientació a resultats, l’eficiència, la visibilitat territorial i el desenvolupament de talent, i destinat a generar el màxim d’impacte en l’economia i l'ocupació de la demarcació de Lleida."S'ha pensat amb Lleida i s'ha fet amb els lleidatans", va afirmar el conseller delegat Xavier Pont.

La seua cartera de serveis s’articula al voltant de quatre pilars fonamentals: la societat (suport tecnològic i foment de la innovació), les persones (accions formatives i foment de l’ocupació), les empreses (emprenedoria, suport a la creació d’empreses i atenció a l’emprenedor) i el territori (projecció exterior de Lleida com un tot).

DOSSIER DE PREMSA: GLOBALleida