22 d'abril de 2009

La UdL és la millor universitat pública espanyola en qualitat docent

. El darrer informe de la Fundación Conocimiento y Desarrollo la situa al capdavant del rànquing en aquest àmbit
audio
Biblioteca de Cappont de la UdL [+] AMPLIAR IMATGE La UdL, líder en places de biblioteca per estudiant
La Universitat de Lleida ocupa el primer lloc de les universitats públiques de l'Estat en qualitat docent, segons el darrer informe de la Fundación Conocimiento y Desarrollo (CyD) corresponent a l'any 2008. La segueixen la Pompeu Fabra (UPF), situada en segona posició, i la de Cantàbria, que és tercera. Completen el quadre d'honor la Universitat de Saragossa, quarta, i la de Salamanca, cinquena.

Per mesurar la qualitat docent, la Fundació CyD es fixa en l'eficàcia acadèmica, els recursos i el grau d'obertura a l'exterior. La Universitat de Lleida és, per segon any consecutiu, la primera d'Espanya pel que fa a places a les biblioteques, amb 3,39 estudiants per cada lloc simultani, i també se situa al capdavant del rànquing en la ràtio de personal docent i investigador per alumne (9,87 estudiants per professor).

La UdL presenta, a més, un dels millors percentatges de despesa per alumne, 7.514 euros per cada estudiant. Aquesta quantitat és la tercera més elevada de l'Estat després de la Universitat Pública de Navarra i la Politècnica de Catalunya. Cal assenyalar que la UdL ha millorat vuit posicions en aquest apartat respecte a l'informe de l'any anterior.

Un altre indicador que l'estudi de la Fundación CyD té en compte és la taxa de rendiment, és a dir, el percentatge de crèdits aprovats sobre el total de crèdits matriculats. Els alumnes de primer i segon cicle de la UdL assoleixen el 69,02%, la cinquena millor xifra a nivell espanyol i, la tercera de Catalunya, només superada per la UPF i la Universitat Autònoma de Barcelona.

Quant al grau d'obertura a l'exterior, la UdL ocupa el sisè lloc de la classificació estatal i és la primera universitat pública catalana pel que fa al percentatge d'alumnes de fora de la província, amb un 32,20%.

Finalment, i en relació a la qualitat del doctorat, cal destacar que la Universitat de Lleida es troba entre les deu primeres d'Espanya.

MÉS INFORMACIÓ