22 d'abril de 2013

La política social de la Unió Europea, a debat a a la UdL

Centre d'Excel·lència Jean Monnet de la Universitat de Lleida
baixcorva
Les diferents eines i programes amb els que compta la Unió Europea en matèria social i les polítiques d'aquest àmbit que impulsen les institucions del vell continent seran els protagonistes de la taula rodona que organitza el Centre d'Excel·lència Jean Monnet de la Universitat de Lleida (UdL) el proper dimecres 24 d'abril a la Sala de Juntes de la Facultat de Dret i Economia, al campus de Cappont. La jornada, que duu per títol La Unió Europea i la Política Social, compta amb la col·laboració de la Comissió Europea, Europe DirectLleida, la Paeria i la publicació Dossier Europa.

El catedràtic de Dret Internacional Públic de la UdL i director del centre d'Excel·lència Jean Monnet, Antoni Blanc Altemir, serà l'encarregat d'obrir la sessió. Prendrà el relleu el catedràtic de Dret del Treball i Seguretat Social de la Universitat Autònoma de Barcelona, Eduardo Rojo Torrecilla, presentat per la seua homòloga a la UdL, Agnès Pardell. Tot seguit tindrà lloc la taula redona amb el cap de premsa de la Representació de la Comissió Europea a Barcelona, Dimitri Barua; la presidenta de la Comissió de Drets Humans i Estrangeria i responsable del Àrea de Drets i Societat del Col.legi d'Advocats de Lleida, Sònia Martínez; i l'assessora Eures del SOC a Lleida, Sílvia Esteve. Tots ells, moderats pel professor titular de Dret Administratiu i membre del Comitè Acadèmic del Centre d'Excel.lència Jean Monnet de la UdL, César Cierco Seira.

Mitjans de comunicació, professors de secundària, mestres, empresaris, sindicats i poders locals són, a banda dels estudiants universitaris, el públic objectiu del Centre Exel·lència Europeu Jean Monnet que la Universitat de Lleida estrena aquest curs amb el catedràtic Antoni Blanc Altemir com a director. Aquest projecte de la UdL, en què participen les universitats de València i Saragossa, ha obtingut el reconeixement com un dels dotze Centres d'Excel·lència Europeus “Jean Monnet” que el Consell Universitari Europeu i la Comissió Europea atorguen a universitats d'arreu del món pels seus estudis sobre integració europea.

Text: Missatges / Premsa UdL