22 de juliol de 2008

. PCiTAL / El Centre d'Innovació del sector de la Maquinària Agrícola i dels Equips Industrials, impulsat per la UdL, comencarà a funcionar a principis d'any en una de les H científiques del Parc

Presentació del MAQCentre
[+] AMPLIAR IMATGELlena, Viñas i Ros en la presentació que
Santiago Planas (director científic del
PCiTAL) ha ha fet del MAQCENTRE
Les instal·lacions del Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida han acollit la constitució de la Fundació privada MAQCENTRE, el Centre d'Innovació del sector de la Maquinària Agrícola i dels Equips Industrials, impulsat per la Universitat de Lleida. A l'acte hi han assistit el conseller Joaquim Llena, el rector i l'alcalde, així com els representants de les empreses (Ros Roca, METALIC SA, PAYPER, Maquinària Agrícola Solà i GOIZPER S. COOP) i associacions empresarials (FEMAC, FEMEL i AGRAEX) que formen part del seu patronat.

El Centre d'Innovació del sector de la Maquinària Agrícola i dels Equips Industrials, que començarà a funcionar a inicis de l'any vinent en una de les H científiques, té com a objectiu contribuir a la modernització i la competitvitat de les empreses del sector de la maquinària agrícola, material de reg i equipaments de ramaderia, així com de les relacionades amb transformats metàl·lics, béns d'equip i components, mitjançant la R+D+i i la transferència de tecnologia.

El MAQCENTRE, amb una inversió inicial de 950.000 euros, disposarà d'una unitat dedicada al disseny de màquines i components, una altra als sistemes de producció industrial, així com un laboratori d'assaigs i un altre d'agricultura de precisió. També tindrà una unitat de robòtica aplicada a l'agricultura, la ramaderia i la indústria agroalimentària.

Entre els serveis que s'oferiran estan el d'assessorament a les empreses, el disseny, assaig, certificació i homologació de màquines i components, així com la transferència de tecnologia i la formació especialitzada. Les empreses compten amb el suport científic i tecnològic dels departaments d'Enginyeria Agroforestal, Informàtica i Enginyeria Industrial, Medi Ambient i Ciències del Sòl de la UdL, així com dels grups de recerca i els serveis científico-tècnics relacionats amb el sector.

El Consell de Govern de la UdL va aprovar la participació de la Universitat en aquesta fundació privada el passat 27 de juny.