22 de març de 2011

La UdL acollirà la Xarxa d'unitats d'igualtat de les universitats espanyoles
audio
Trobada xarxes d'igualtat de gènere. Universitat de Lleida [+] AMPLIAR IMATGEParticipants a l'Encontre celebrat a la Universitat de Saragossa FOTO: UdL
Durant un any, la Universitat de Lleida acollirà la plataforma virtual de la recent creada Xarxa d'unitats d'igualtat per a l'excel·lència universitària (RUIGEU), a la qual s'ha adherit fins ara vint universitats espanyoles. En el darrer encontre d'unitats, oficines i observatoris d'igualtat de les universitats de l'Estat, celebrat recentment a Saragossa, es va decidir que durant un any, a l'espera que la Conferència de Rectors de les Universitats Espanyoles faci les gestions oportunes per institucionalitzar-la, aquest recurs es gestioni des de la UdL, ja que el seu Centre Dolors Piera n'és l'impulsor.

La plataforma s'organitza en un espai privat, d'accés restringit al personal d'aquests serveis d'igualtat, i un altre de caràcter públic, on s'informarà de les activitats en matèria d'igualtat d'oportunitats que desenvolupen les universitats que en formen part, es facilitarà l'assessorament en aquest àmbit, i es podran consultar recursos digitals relacionats amb la igualtat d'oportunitats. Quant a la part privada, els centres adherits podran treballar en línia mitjançant el fòrum, la missatgeria i el xat, per compartir experiències, solucions i recursos.

Des del centre Dolors Piera de la UdL expliquen que la creació de la RUIGEU respon a la necessitat de treballar de forma conjunta per aprofitar els recursos de les diferents unitats, oficines, observatoris, grups de recerca i persones que treballen en igualtat de gènere a les universitats espanyoles, no només per fer visible aquesta tasca, sinó per generar polítiques comunes i establir vincles amb entitats públiques i privades compromeses amb la no discriminació per raó de sexe.