23 d'abril de 2010

Dos professors de la UdL, guardonats amb els premis IEI 2010

. Núria Casado s'emporta el Talúries de teatre i Carles Salazar, l'Humbert Torres de divulgació científica
audio
Premis IEI per Núria Casado i Carles Salazar, de la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEEls professors de la UdL, primers per la dreta, amb altres guardonats i les autoritats
Foto: Diputació de Lleida
Dos professors de la Universitat de Lleida han estat guardonats amb els Premis de l’Institut d’Estudis Ilerdencs (IEI) 2010, dotats amb 5.000 euros cadascun. Núria Casado, del Departament d'Anglès i Lingüística, s'ha endut un dels premis Talúries de teatre i Carles Salazar, antropòleg del Departament d'Història de l'Art i Història Social, ha recollit el premi de divulgació científica Humbert Torres. L'acte de lliurament dels premis de l'IEI ha tingut lloc al Teatre Armengol de Bellpuig, després de 10 anys celebrant-se a Lleida.

Casado, que compagina la docència amb projectes teatrals, ha estat mereixedora del XV Premi de Teatre o Guió d’espectacle teatral per l’obra Estimada Sarah. Es tracta de la història d'una dona de mitjana edat que viatja a Londres per a retrobar-se amb un antic company. El jurat ha destacat la "inqüestionable qualitat d’aquesta obra des de tots els punts de vista" i ha recomanat "que es facin tots els esforços perquè sigui posada en escena".

El XXVI Premi de divulgació científica Humbert Torres, que s’atorga conjuntament amb Òmnium Cultural i la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació, ha estat per a Carles Salazar per l’obra Una anàlisi biocultural. Religió i naturalesa humana. El professor ha explicat que es tracta d'un intent "per explorar què hi ha en la naturalesa humana que ens predisposa a mantenir creences religioses". El jurat ha valorat especialment l’originalitat de l’enfocament sobre la religió i la ciència; així com la conjugació de diferents disciplines, com la biologia, la psicologia, l’antropologia, la sociologia o la filosofia.