23 d'abril de 2012

Mercatec a la Universitat de Lleida / UdL
[+] AMPLIAR IMATGE Presentació d'alguns dels treballs / Foto: UdL
baixcorva
Uns 1.300 alumnes d'ESO i Batxillerat d'una vintena d'instituts de les comarques de Ponent assistiran a la novena edició del MERCATEC, que tindrà lloc dijous i divendres d'aquesta setmana al campus de Cappont de la Universitat de Lleida (UdL). Es tracta d'un nou rècord de públic que ha obligat els organitzadors a ampliar moltes de les activitats previstes. Aquesta exposició de projectes de tecnologia acollirà la presentació d'una setantena de treballs realitzats per un total de 220 alumnes. Tot plegat consolida la UdL com la seu del major MERCATEC de Catalunya.

L'exposició permet a l'estudiantat mostrar les seues creacions tecnològiques. Enguany els participants han treballat en projectes com ara una central Nuclear d'aigua a pressió, una avioneta amb energia solar, un ceramòfon, una emissora de FM, una bobina de Tesla o un patinet amb motor OTTo. Aquesta iniciativa de la conselleria d'Ensenyament de la Generalitat, la Fundació Ètica Tecnologia i la Societat Enginycat està coordinada a Lleida per l'Institut de Ciències de l'Educació - Centre de Formació Continua de la UdL, en col·laboració amb l'Escola Politècnica Superior (EPS).

La trobada inclou en aquesta edició un total de 14 tallers, organitzats majoritàriament per professorat de l'EPS, que se centraran en temes com l'energia solar, la  robòtica, l'astronomia, la criptografia o l'avaluació d'interfícies d'ordinador. Per primer cop s'ha incorporat una demostració de la First Lego League. Una altra de les novetats serà la mostra interactiva Demostració de robots educatius, que comptarà amb el campió de futbol de la Robocup 2011, Darwin OP. Tots els passis tindran lloc divendres al matí al vestíbul de l'Edifici Polivalent.  Mentre, la sala de videoconferències del Centre de Cultures mostrarà l'Exposició de maquetes dels invents tecnològics més representatius de la humanitat, patrocinada pel Col·legi d'Enginyers Tècnics Industrials de Lleida.

Programa del 9è MERCATEC

print enrera pujar