23 de gener de 2012

L'alumnat xinès de la UdL celebra el seu any nou
audio
Alumnes de mobilitat de la Universitat de Lleida / UdL
[+] AMPLIAR IMATGELa demostració de cuina va obrir el programa / FOTO: UdL
baixcorva
Una seixantena de persones -entre alumnat, professorat i PAS - ha participat aquest diumenge a la celebració de la Festa de la Primavera organitzada per l'estudiantat xinès de la Universitat de Lleida (UdL) en motiu del seu any nou.  El vestíbul de la Facultat de Dret i Economia, al campus de Cappont, ha estat l'escenari de tot un programa d'activitats per commemorar l'entrada a l'any del Drac.

Un recital de cançons populars xineses va servir per obrir la festa. Després va tenir lloc un taller i tast de cuina tradicional xinesa, on van cuinar el plac típic pel seu cap d'any, els raviolis 饺子 (jiaozi), una mena de crestes bullides farcides de carn i verdures. També van fer una demostració de cal·ligrafia de Chun-lian o coples de la Festa de la Primavera. Es tracta d'una decoració temporal que es posa a l'entrada de les cases per atreure la bona sort a través de caràcters relacionats amb l'abundància, la felicitat i la prosperitat.  La celebració es va tancar amb una demostració de Tai-txi, un art marcial amb segles de tradició basat en moviments lents i fluïts.

La UdL compta enguany amb 35 alumnes xinesos al Certificat d'Estudis Hispànics, un programa d'intercanvi que arriba a la seua sisena edició sota la direcció del professor Xavier Terrado.