23 de juliol de 2010

La Universitat d'Estiu de la UdL genera un impacte econòmic de més de 300.000 euros a La Seu d'Urgell

. Avui finalitzen els cursos de la 18ena edició a la capital alt urgellenca
audio
Universitat d'Estiu de la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEUna classe del curs "Per què i com incorporar els homes en la igualtat de gènere" a La Seu d'Urgell

La celebració de la Universitat d'Estiu de la Universitat de Lleida a la capital de l'Alt Urgell va tenir al 2009 un impacte econòmic de 304.155 euros. Segons un estudi dels experts de la UdL i la Universitat Rovira i Virgili, Eva Martín i Jordi Sardà, respectivament, aquest impacte representa el 3,4% del PIB de la ciutat durant les dos setmanes en què va tenir lloc els cursos.

Per sectors, el major impacte es produeix en l'hoteleria, amb 36,8% respecte el total, seguit dels serveis empresarials, amb un 15,7% i del sector industrial, amb un 14,3%. Per mesurar-ho, s'han tingut en compte tant les despeses d'organització a La Seu com les del professorat i l'alumnat durant la seua estada a la ciutat, a excepció de les realitzades pels estudiants procedents de l'Alt Urgell, la Cerdanya i Andorra que, per proximitat, es van descartar com a generadors d'impacte econòmic.

Segons aquest estudi, l'impacte global en la producció fou 2,67 vegades més gran que la demanda inicial generada pels cursos. Això vol dir que cada euro gastat a la Seu d'Urgell per part de l'estudiantat, el professorat i l'organització es va convertir en 2,67 euros de la despesa total realitzada en la ciutat que ha acollit els cursos.

L'estudi conclou que la Universitat d'Estiu de la UdL contribueix a la dinamització turística de La Seu d'Urgell. La passada edició va rebre la visita de 385 estudiants i 63 professors, mentre que enguany la capital de l'Alt Urgell ha acollit 311 alumnes i 45 docents. Avui precisament finalitzen els cursos que han tingut lloc a La Seu i que durant les dos darreres setmanes han estat un total de 15.

Des de l'organització es valora molt positivament aquesta nova edició de la Universitat d'Estiu, que ha aconseguit una xifra rècord de 957 matriculats
Des de l'organització es valora molt positivament aquesta nova edició que ha aconseguit una xifra rècord de matriculats, 957, en el total dels 42 cursos que ofereix a La Seu, Tremp, Seròs, la Vall d'Aran, Solsona, Erill la Vall, Arbeca i Àger. Dilluns comencen dos nous cursos: Origen, característiques i aplicacions terapèutiques de les aigües termals i mineromedicinals dels Pirineus, a Salardú, i Aprèn a crear la teva pròpia empresa, a Solsona, mentre que el darrer curs d'enguany Arqueologia Vilars 2010, tindrà lloc del 6 al 10 de setembre en aquest jaciment ibèric de les Garrigues.