23 de juny de 2010

El curs d'estiu de sòls de la Cerdanya celebra els seus 15 anys amb un congrés internacional

. El canvi climàtic, els usos del sòl i el despoblament de les àrees de muntanya seran alguns dels temes que es posaran sobre la taula
audio
Congrés de Sòls de Muntanya i Canvi Global. Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEUna classe del Curs de sòls de la Cerdanya de la Universitat d'Estiu
L'impacte del medi natural i també social sobre el sòl serà el tema central del Congrés de Sòls de Muntanya i Canvi Global que tindrà lloc del 14 al 17 de juliol a La Seu d'Urgell. Aquesta trobada científica d'àmbit internacional que organitza el departament de Medi Ambient i Ciències del Sòl de la UdL commemorarà el 15è aniversari de l'edició del Curs de Sòls de la Cerdanya, el més veterà de la Universitat d'Estiu de la Universitat de Lleida que s'imparteix des de 1994.

El congrés vol posar sobre la taula qüestions tan actuals com ara com afecta el canvi climàtic o l'ocupació i els usos del sòl als territoris de muntanya, fent incidència en aspectes com el despoblament d'aquestes zones no només en l'àmbit dels Pirineus sinó en altres àrees muntanyoses d'Europa. Experts de la UdL, de les universitats Politècnica de Madrid i Autònoma de Barcelona, del Centre Tecnològic i Forestal de Catalunya, de la Universitat austríaca d'Innsbruck o de la Fundació Marcel Chevalier d'Andorra abordaran en les seues ponències aquestes problemàtiques.

Els inscrits al Congrés, entre els quals hi ha dos estudiants d'Uganda i un d'Iran, tindran l'oportunitat d'analitzar in situ diferents tipus de sòls de les comarques de la Cerdanya i el Berguedà, com els del Pic del Niu de l'Àliga o els de la vall d'Arànser, entre d'altres.

Els inscrits al Congrés tindran l'oportunitat d'analitzar in situ diferents tipus de sòls de les comarques de la Cerdanya i el Berguedà
La celebració d'aquest aniversari es completa amb la publicació d'un llibre on es recullen articles dels diferents ponents que al llarg d'aquests 14 anys han participat en el curs on hi trobem informació geològica, geogràfica i edafològica dels sòls de la Cerdanya.