23 de novembre de 2007

Tots els campus viuran simulacres d'alarma i evacuació l'any vinent

Simulacre d'alarma i evacuació a la Universitat de Lleida l'any 2006
Simulacre d'alarma i evacuació a la biblioteca de Lletres l'any
2006 (foto: Màster en Medicina i Cirurgia d'Urgències)
El Servei de Prevenció de Riscos Laborals organitzarà l'any vinent simulacres d'alarma i evacuació a tots els campus de la UdL. Aquesta és una de les propostes que s'inclouen en el Pla de Prevenció de la UdL 2008/2011 del qual s'ha informat avui al Consell de Govern. Fins ara, a excepció de simulacres de petites situacions de risc, només l'edifici del Rectorat ha viscut un simulacre d'evacuació. Fou l'any 2006, i en col·laboració amb tots els serveis d'emergència de la ciutat de Lleida, quan es va "ensorrar" el sostre de la biblioteca de Lletres. Aquell simulacre formava part, a més a més, del Màster en medicina i cirurgia d'urgències de la UdL.

El Pla de Prevenció 2008/2011, que actualitza l'anterior pla, el que correspon als anys 2005/2007, preveu també l'avaluació dels riscos de tots els llocs de treball de la UdL a partir de protocols que els avaluen de forma integral. Segons ha explicat el vicerector d'Estudiantat, Xavier Gómez, aquest estudi inclourà dades sobre la higiene, la seguretat, l'ergonomia i una anàlisi psicosocial dels llocs de treball de la Universitat. Un cop coneguts els resultats, s'implantaran les mesures oportunes per corregir possibles deficiències, ha afegit.

Les noves accions del Pla de Prevenció preveuen un augment de la inversió en política preventiva de la UdL de 40.000 euros per a l'any vinent. "Tot això suposa un esforç de la UdL per garantir la seguretat dels seus treballadors, estudiants i visitants".

D'altra banda, el Consell de Govern ha ratificat avui l'acord signat el passat 6 de novembre a Barcelona entre el Ministeri d'Habitatge, la conselleria de Medi Ambient i Habitatge, la Paeria i la UdL per a la promoció d'habitatges universitaris a Lleida. A més, s'ha donat llum verda a la signatura de convenis amb les universitats Nacional de Guinea Equatorial i Lomé (Togo) -on també hi participa també el recent creat Institut Catalunya-Àfrica-, i amb la universitat de Quindío (Colòmbia); així com a la segona convocatòria d'ajuts per a la promoció d'activitats de mobilitat internacional, adreçades a estimular tant les estades del professorat, personal d'administració i serveis i de l'estudiantat de la Universitat de Lleida a l'estranger, com l'acollida del personal d'altres universitats aquí.

MÉS INFORMACIÓ