23 de setembre de 2010

audio
Premi Joan Solà 2010. Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGELaia Querol recull el Premi de mans del propi Joan Solà

Així ho va anunciar ahir el professor de la UdL, Joan Julià, durant el lliurament del 1r Premi Internacional de Recerca en Filologia Catalana Joan Solà, a Laia Querol, professora de Llengua Catalana i Literatura a l'Institut Joan Ramon Benaprès de Sitges i doctora en Filologia Catalana per la Universitat de Barcelona, pel seu treball La morfologia del català nord-occidental: descripció i anàlisi dels segments velar i palatal; una investigació que aprofundeix en la descripció i l'anàlisi dels verbs en català nord-occidental i la parla de les seues arrels, des d'Andorra la Vella i Sort fins Amposta.

A l'acte, va assistir el prestigiós lingüista de Bell-lloc del qual en pren el nom el guardó, Joan Solà, recent Premi d'Honor de les Lletres Catalanes, Creu Sant Jordi i doctor honoris causa de la Universitat de Lleida des del maig passat. Solà va animar a la recerca en el terreny de la llengua catalana. "Premis com aquest són un estímul per als investigadors del català. Fins que no s'hagin explorat tots els racons de la llengua, aquesta no es veurà de forma global", va assegurar el lingüista.

La comissió científica del guardó, dotat amb 10.000 euros i la publicació del treball per Pagès Editors, ha estat formada per Narcís Garolera (Universitat Pompeu Fabra), Josep Maria Nadal (Universitat de Girona), José Antonio Pascual (Real Academia Española), Lluís Payrató (Universitat de Barcelona) i Ramon Sistac (UdL). El premi, de periodicitat biennal, va ser promogut pel departament de Filologia Catalana i Comunicació de la UdL i l'Ajuntament de Bell-lloc amb l'objectiu de distingir investigacions en qualsevol àrea del coneixement de la filologia catalana com ara variació lingüística, lingüística aplicada, història de la llengua, història de la lingüística, edició de textos, semàntica, lexicologia, lexicografia, fonètica descriptiva, fonologia, ortoèpia i morfologia i la sintaxi.