23 d'octubre de 2013

La Facultat i el Col·legi oficial d'Infermeria compartiran la borsa de treball

Facultat i Col·legi d'Infermeria compartiran borsa de treball / Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGED'esquerra a dreta: M. Domingo, JM Camps, R. Fernández i J. Blanco/ Foto: UdL
baixcorva
Totes les ofertes de feina per a infermeres i infermers que reben, tant la Facultat d'Infermeria de la UdL com el Col·legi Oficial d'Infermers i Infermeres de Lleida, les podran conèixer graduats i professionals a través de les respectives pàgines webs. Disposar d'una borsa de treball conjunta és una de les iniciatives que posaran en marxa la Facultat i el Col·legi mercès al conveni de col·laboració que avui han signat el rector de la UdL, Roberto Fernández, i el president de l'ens, Josep Maria Camps.

L'acord, que preveu actuacions conjuntes en el marc de la formació i la recerca, segella una col·laboració que mantenen des de fa anys ambdós entitats amb l'objectiu de millorar la salut de la població i les condicions de l'exercici professional. En aquest sentit, el Grup de recerca en cures de salut de la UdL, integrat per professorat de la Facultat i professionals de la pràctica clínica en infermeria i en fisioteràpia, està treballant per implementar Guies de pràctica clínica basades en la evidència en els hospitals de Santa Maria, Universitari Arnau de Vilanova i en la mateixa facultat, que els acreditin com a centres compromesos amb l'excel·lència en cures, una menció que atorga el Ministeri d'Economia i Competitivitat a través de l'Institut Carlos III.

D'altra banda, la UdL ha signat un altre conveni de col·laboració signat amb el Col·legi de Fisioterapeutes de Catalunya, representat per Manel Domingo, degà de l'ens a Lleida, per impulsar activitats conjuntes entre ambdós entitats. L'acord permetrà que la Facultat d'Infermeria col·labori en una campanya d'educació per a la salut a les escoles que impulsa aquest ens professional amb el suport de l'Ajuntament de Lleida. Segons han explicat els representants del Col·legi Oficial de Fisioterapeutes, aquest programa consistirà en explicar als escolars, pares i mares i mestres, postures i hàbits correctes, com ara com portar la motxilla, com organitzar un escriptori etc.

La col·laboració entre aquest col·legi i la Facultat d'Infermeria de la UdL també abraça la incorporació d'estudiants de Fisioteràpia als serveis que ofereixen els professionals d'aquest àmbit en diferents curses esportives.

Segons Joan Blanco, degà de la Facultat, els acords signats avui no només serveixen per a compartir recursos i donar visibilitat als professionals de la infermeria i la fisioteràpia, sinó per treballar per la ciutadania tot tenint cura de la seua salut.