24 de març de 2011

El cineasta Àlex Villagrasa enceta la Setmana de la Comunicació

. L'edició d'enguany està dedicada als nous mitjans audiovisuals
audio
Vilagrasa, a la Setmana de la Counicació de la UdL Àlex Villagrasa
Responsable entre d'altres, dels efectes especials de Buried, Rec i Rec2, el cineasta lleidatà Àlex Villagrasa, serà el protagonista de la sessió prèvia de l'edició d'enguany de la Setmana de Comunicació de la UdL, que organitzada pel departament de Filologia Catalana i Comunicació s'inaugura oficialment el proper dilluns 28 de març. En l'activitat de demà, adreçada als actuals i futurs alumnes del grau en Comunicació i Periodisme Audiovisuals, el realitzador parlarà de les seues experiències abans de la projecció del seu darrer curt d'animació Get Stuffed, on Lester Lockwood, un dibuix animat "tradicional" decideix canviar el seu estil "passat de moda" per solucionar els seus desenganys professionals.

La 8a Setmana de la Comunicació, dedicada enguany a la web 2.0, reprèn l'actualitat dels nous mitjans audiovisuals que ja va tractar la 5a Setmana, dedicada llavors a la televisió, l'Internet i la telefonia mòbil. Segons els organitzadors la tria d'aquest tema respon a la voluntat de "convertir els estudis de Comunicació i Periodisme Audiovisuals de la UdL en un referent de les noves tecnologies arreu del territori".

La Setmana s'inaugurarà però oficialment dilluns a la tarda amb la conferència: Per què un milió de girafes no poden estar equivocades, a càrrec del informàtic i col·laborador del programa de ràdio El món a Rac 1, Josep M. Ganyet, que reflexionarà sobre el context de la Ràdio 2.0. La resta de ponent s són el periodista Ferran Clavel, cap de continguts de CCRTV Interactiva, Ramon Salaverría, professor a la Universitat de Navarra i, segons el diari El Mundo, un dels 500 espanyols més influents a Internet durant els anys 2007, 2008 i 2009, la coordinadora de projectes audiovisuals holandesa, Marie Reig, i el lleidatà Àlex Terés. També tindran lloc durant la Setmana dos taules rodones sobre noves tècniques periodístiques i nous mitjans audiovisuals, on participaran periodistes majoritàriament de Lleida.

Del 25 al 31 s'emetran en directe per Internet, via streaming, les sessions de la Setmana.