24 de novembre de 2011

El reciclatge d'envasos fitosanitaris, prioritat de la col·laboració entre la UdL i les cooperatives catalanes
audio
El reciclatge de fitosanitaris, prioritat de la col·laboració entre la UdL i les cooperatives / Universitat de Lleida (UdL)
[+] AMPLIAR IMATGEEl rector i el president de la FCAC han rubricat un conveni per 5 anys / FOTO: UdL
Reduir l'impacte mediambiental de la destrucció dels residus fitosanitaris. Aquest és l'objectiu del projecte europeu  Agrochepack, en què participen investigadors de la Universitat de Lleida, amb la col·laboració de tres cooperatives de les comarques de Ponent: Fru-Rose de Rosselló, Camp d'Alcarràs i l'Agrària Sant Roc d'Albesa. Els experts de la UdL, Grècia, Itàlia, França i Xipre estan creant un model de gestió dels envasos plàstics de productes agroquímics per protegir els recursos naturals alhora que es valoritzen els seus residus.

Aquesta recerca s'emmarca en el conveni que han signat avui el rector de la UdL, Roberto Fernández, i el president de la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC) , Josep Pere Colat, per  col·laborar en temes de  R+D+i, formació continuada i difusió. L'acord, amb una durada de cinc anys, estableix un marc global per treballar conjuntament en projectes agroalimentaris. El rector ha destacat "l'obligació de la Universitat de col·laborar en totes aquelles accions que ajudin a un futur sostenible del territori". En aquest sentit, Fernández ha mostrat la voluntat de la UdL d'ampliar la col·laboració amb la FCAC "en més anys i més temes". Mentre, el president de la Federació ha expressat la seua intenció d'ampliar la recerca sobre fitosanitaris a més cooperatives en el futur.

La UdL i la FCAC van iniciar la seua relació l'any 2006. Fruit d'aquesta col·laboració s'han realitzat diverses jornades sobre R+D+i, cursos d'especialització i projectes solidaris, com l'adreçat a cooperativistes del sud de Huila, a Colòmbia.