24 de setembre de 2008

La UdL reclama celeritat en el mapa de titulacions i la reforma del model de finançament universitari

. El rector insisteix que marcaran el futur de la institució, sobretot en l'actual context de crisi econòmica

Inauguració del curs 2008-2009 a la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEInauguració del curs 08/09 a la UdL
La UdL vol consolidar els estudis agroalimentaris, millorar altres que estan en marxa i obrir noves titulacions, com ara Psicologia i Fisioteràpia. I és que "La UdL es juga bona part del seu futur amb el mapa de titulacions", segon Viñas. Així de contundent es va mostrar el rector, Joan Viñas, durant la inauguració oficial del curs 2008-2009. La UdL vol consolidar els estudis agroalimentaris, millorar altres que estan en marxa i obrir noves titulacions, com ara Psicologia i Fisioteràpia. En el seu discurs, Viñas va fer referència a l'actual crisi econòmica, que "suposa una conjuntura difícil per fer la reconversió programada del sistema universitari europeu". El rector va insistir un cop més en la necessitat de reformar l'actual model de finançament de les universitats públiques "de manera que el contracte programa afavoreixi la cooperació" entre els centres.

Per la seua part, el president del Consell Social de la UdL també va insistir en els reptes de futur, demanant a la Generalitat "que confiï en la UdL i la gent de Lleida". Ramon Roca va plantejar quatre estratègies: internacionalització, incidir en els campus d'excel·lència, potenciar l'Oficina de Suport a la Recerca i impulsar Lleida com a referent agroalimentari. En aquest sentit, la comissionada d'Universitats i Recerca, Blanca Palmada, va afirmar que el Govern "comparteix la vostra ambició i vol ser el vostre aliat". Tot i així, va precisar que la responsabilitat última del què passa a la universitat és de la pròpia institució. D'altra banda, Palmada va anunciar que la Generalitat potenciarà els estudis d'Infermeria per donar a resposta a la llei de Dependència i la nova normativa de Serveis Socials, així com el paper dels Consells Socials i la marca Universitat de Catalunya.

La UdL vol consolidar els estudis agroalimentaris, millorar altres que estan en marxa i obrir noves titulacions, com ara Psicologia i Fisioteràpia. I és que "La UdL es juga bona part del seu futur amb el mapa de titulacions", segons Viñas
La lliçó inaugural va anar a càrrec enguany de la catedràtica d'Ètica i Filosofia Política de la Universitat de València, Adela Cortina, la qual va advocar per a què la universitat formi professionals excel·lents i ciutadans compromesos amb l’ordre local i global, que busquin la veritat i la justícia mitjançant el diàleg i la deliberació pública. Cortina també va criticar la fragmentació i la burocratització que el món universitari ha patit en les últimes dècades. "La realitat té problemes i les universitats, departaments", va assegurar.

. Reconeixements per a la comunitat universitària

Inauguració del curs 2008-2009 a la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEEl rector, Joan Viñas, lliura la medalla Estudi General a l'expresident del Consell Social, Josep Maria Pujol
Durant l'acte d'inauguració oficial del curs a la UdL es van lliurar les beques Erasmus, així com els premis extraordinaris de diplomatura, llicenciatura, enginyeria, doctorat i doctorat europeu. Les mencions de qualitat al professorat van recaure en Fidel Molina (Facultat de Ciències de l'Educació), Josep Maria Cots (Facultat de Lletres) i Lluïsa F. Cabeza (Escola Politècnica Superior). Mentre que les medalles de plata de la Universitat de Lleida van ser per a Alfred Agustí (professor jubilat de la Facultat de Lletres), Emiliano Sanz (professor jubilat d'ETSEA) i Elena Fernández (treballadora del Servei de Biblioteca i Documentació), aquesta última a títol pòstum.

El rector també va entregar la medalla Estudi General de la Universitat de Lleida a Josep Maria Pujol (expresident del Consell Social de la UdL) per la seua tasca al capdavant de l'entitat durant gairebé 9 anys. Tant Viñas com Roca van destacar que la dedicació de Pujol a la UdL ha estat "exemplar".

MÉS INFORMACIÓ