24 d'octubre de 2013

La UdL vol ser referent en estudis de muntanya

. El rector ofereix que la Universitat sigui seu permanent de jornades sobre aquests territoris

Congrés de Sòls i Muntanya a la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGELa inauguració de les jornades de muntanya / Foto: UdL
baixcorva
Potenciar la relació de la Universitat de Lleida amb el Pirineu i que la institució sigui un referent quant als estudis sobre muntanya, és la voluntat expressada pel director de la Càtedra Repsol de Competitivitat i Desenvolupament Regional de la UdL, Joan Ganau, durant la inauguració de les jornades Las políticas de montaña en España: una asignatura pendiente.

El professor de Geografia Humana  ha insistit en la necessitat que la UdL impulsi més estudis sobre aquests territoris, ja que tot i que "s'han fet coses, se n'han de fer més perquè el concepte Lleida-Pirineus sigui una realitat".

En aquest sentit s'ha expressat també el rector, Roberto Fernández, que ha oferit les instal·lacions de la Universitat per tal que aquestes acullin sempre les jornades periòdiques que es duguin a terme sobre muntanya, pel compromís que la UdL té amb el territori.

Les jornades tècniques que se celebren avui i demà a l'Auditori del Centre de Cultures de Cappont i al Palau de Congressos han programat diverses ponències. Entre elles les de polítiques de muntanya a França, a Espanya, l'evolució de la política de muntanya catalana, els Pirineus: entre la conservació ambiental i el desenvolupament, l'evolució econòmica, paisatgística i cultural de las zones de muntanya a Espanya, o les associacions de muntanya i el seu paper en la dinamització del territori, a càrrec de diversos experts.

També s'ha programat una taula rodona sobre Trenta anys de política de muntanya a Espanya: un balanç, on participen José Luis Fontanella, alcalde de Cangas de Narcea (Astúries); Albert Alins, alcalde del Pont de Suert (Catalunya); Luis Estaún, alcalde de Biescas (Aragó); Carmelo Conde, alcalde de Cazalla de la Sierra (Andalusia) i Arcadi Castilló (Institut per al Desenvolupament i la Promoció de l'Alt Pirineu i Aran) com a moderador.

Les jornades acolliran la presentació i constitució de l'Associació Espanyola de Municipis i Entitats de Muntanya, la primera d'aquest àmbit creada a l'Estat que ja aglutina 150 municipis de 8 comunitats autònomes: Catalunya, Aragó, Astúries, Cantàbria, Castellà-Lleó, Galícia, Comunitat Valenciana i Andalusia. Aquesta associació té el suport de la Càtedra Repsol de Competitivitat i Desenvolupament Regional de la Universitat de Lleida.

print enrera pujar