25 de juliol de 2012

Relleu al Vicerectorat de Docència per afrontar la reforma dels graus

. Jaume Porta dirigirà la Fundació UdL, que amplia funcions
audio
Roberto Fernández i Jaume Porta / Universitat de Lleida UdL
[+] AMPLIAR IMATGERoberto Fernández i Jaume Porta / FOTO: UdL
baixcorva
El fins ara coordinador de Política Universitària i Relacions Institucionals de la Universitat de Lleida, Paco Garcia, serà el nou vicerector de Docència, rellevant en el càrrec a Dolors Mayoral, que assumirà les funcions de coordinadora d'Innovació Docent. El rector de la UdL, Roberto Fernández, ha informat del canvi de l'estructura de direcció, que es farà efectiu demà, en el Consell de Govern de la UdL i ha dit que la decisió té a veure amb "el repte que tindrà en els propers mesos la Universitat a l'hora d'emprendre la reforma dels graus".

El rector ha informat de l'acord assolit amb la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) pel que fa al mecanisme administratiu que permetrà que una trentena d'estudiants que aquest curs han finalitzat el grau de Ciència i Salut Animal de la UdL puguin accedir al grau de Veterinària de la UAB, amb el reconeixement, sense cost, de 120 crèdits. A més ha dit que "ens els propers dies es produirà una reunió amb el rector de la UAB, Ferran Sancho, i el secretari d'Universitats, Antoni Castellà, per impulsar la finalització de la negociació de la doble titulació de Veterinària entre la UdL i la UAB".

Fernández també ha informat del nomenament de l'exrector de la UdL (1993-2003), Jaume Porta, com a nou director general de la Fundació UdL. Fernández ha explicat que el càrrec, amb el vist-i-plau del Patronat de la Fundació, respon al "rellançament" d'aquest organisme, amb l'objectiu d'"enfortir les interrelacions entre la UdL i el teixit empresarial i econòmic lleidatà i potenciar, conjuntament amb l'ICE-CFC i l'Associació d'Antics Alumnes, els espais d'empleabilitat del nostre estudiantat".

El Consell de Govern de la UdL també ha donat llum verda a una possible operació de tresoreria per garantir el pagament de les nòmines, en el decurs dels propers mesos. El rector ha dit que "d'aquesta manera garantim tots els passos legals i administratius, tot esperant que no s'hagi d'utilitzar".

En la sessió d'avui també s'ha donat el tret de sortida del futur Pla Operatiu d'Internacionalització, que està previst que s'obri a la discussió i debat de tota la comunitat universitària el proper mes d'octubre. Fernández també ha manifestat el compromís ferm de les universitats que conformen el campus Íberus (Lleida, Saragossa, Pública de Navarra i Rioja) a l'hora de continuar impulsant la tasca docent i de recerca que suposa el Campus d'Excel·lència Internacional.

Text: Direcció de Comunicació.