25 de juliol de 2012

Miguel Trillo, un dels fotògrafs de la 'movida madrileña', en un curs de la Universitat d'Estiu

. Víctor Amela clou demà l'edició d'enguany que ha comptat amb 746 alumnes
audio
Universitat d'estiu / Curs fotografia / Universitat de Lleida UdL
[+] AMPLIAR IMATGETrillo al taller La fotografia documental i l'anàlisi de personatges urbans / FOTO: UdL
baixcorva
"Jo faig fotografia de carrer, de persones amb actitud, i no fotografia inventada". Amb aquestes paraules defineix el seu ofici Miguel Trillo, un dels fotògrafs que millor va immortalitzar la movida madrileña i que aquesta setmana imparteix un curs en el marc de la Universitat d'Estiu de la UdL a la Seu d'Urgell. Es tracta del taller La fotografia documental i l'anàlisi de personatges urbans on els alumnes descobreixen quins són els secrets d'una bona instantània, a l'estil Trillo, com ell mateix explica, una imatge en equilibri entre el "tu i el jo", entre el fotògraf i el fotografiat.

Conegut per retratar el jovent d'ambients undergrounds, aquest professor de llengua espanyola, reivindica una fotografia ètica, a més d'estètica i el protagonisme dels personatges anònims en la conquesta de la cultura i la llibertat. Trillo treballa actualment en un projecte anomenat "Gigasiapolis", un recorregut fotogràfic per diferents ciutats asiàtiques com ara Manila, Seül, Beijing, Tòquio, Bombai o Nova Delhi, a través dels seus joves. Perquè segons conclou, "el futur és a Àsia".

D'altra banda, el Centre Cultural "les Monges" de la capital alturgellenca acollirà demà, a les vuit del vespre, la conferència de cloenda de la Universitat d'estiu, que enguany ha comptat amb 746 matriculats en un total de 32 cursos. El periodista Víctor Amela, conegut per ser un dels artífex de "la contra" de La Vanguardia i per les seues col·laboracions a 8tv o RAC1, reflexionarà sobre si la televisió ens fa millors.

Amela plantejarà en la seua xerrada si el que ofereix actualment aquest mitjà cobreix les nostres expectatives o si per contra ens produeix frustració. Si és un vector de cultura o d'aculturació, o si el que coneixem a través de la TV pot ser una via d'aprenentatge o de banalització. El periodista utilitzarà de l'exemple d'alguns programes per valorar els seus efectes en la nostra vida quotidiana. En l'acte de cloenda també hi participaran l'alcalde de la Seu d'Urgell, Albert Batalla, i el vicerector d'Activitats Culturals de la UdL, Joan Biscarri.