25 de maig de 2009

versió en català

El doctor Matias-Guiu, reconegut amb el premi Josep Trueta de Recerca Científica

. El catedràtic de la Facultat de Medicina i director de l'IRB Lleida recollirà el premi aquest dimarts, 26 de maig
audio
Matias-Guiu amb el grup de Patologia Oncològica de la UdL [+] AMPLIAR IMATGE Matias-Guiu amb el grup de Patologia Oncològica de la UdL
El catedràtic d'Anatomia Patològica de la Universitat de Lleida (UdL) i cap del Servei d'Anatomia Patològica de l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova, Xavier Matias-Guiu, rebrà aquest dimarts el premi Josep Trueta de Recerca Científica que atorga l'Acadèmia de Ciències Mèdiques de Catalunya i les Balears. Serà en un acte que tindrà lloc a les 20.00h a la seu d'aquesta institució, a Barcelona. El guardó reconeix la trajectòria de recerca dins l'àmbit de les ciències de la salut que, en els últims cinc anys, hagi donat com a fruit una o més publicacions científiques d'arreu del món. És el primer cop que l'Acadèmia concedeix aquest premi a algun professor de la UdL.

Matias-Guiu compatibilitza la seua tasca docent i hospitalària amb la direcció científica de l'Institut de Recerca Biomèdica de Lleida (IRB Lleida). La resolució del Premi Josep Trueta 2009 reconeix la trajectòria del doctor Matias-Guiu en el camp de la Patologia Molecular del càncer ginecològic i endocrí, atenent la qualitat de recerca d'una manera especial sobre el càncer d'endometri.

L'Acadèmia de Ciències Mèdiques, fundada l'any 1872, és la tribuna i lloc de reunió dels professionals de la salut de Catalunya, Balears, el País Valencià i Andorra. La seua finalitat és fomentar l'estudi i el conreu de les ciències de la salut en tots els seus aspectes: humà, tècnic, social i cívic, tant en la seua vessant assistencial com docent i d'investigació. Al llarg dels anys, aquest objectiu s'ha anat adequant a les circumstàncies i les necessitats dels professionals i de la societat, tot i que l'Acadèmia ha mantingut la seua independència i ha conservat la seva funció de centre de debat i de vincle d'unió entre les diferents especialitats mèdiques, farmacèutiques, biològiques i sanitàries en general.

MÉS INFORMACIÓ