25 d'octubre de 2007

La UdL distingeix un jurista alemany amb el doctorat honoris causa

Reinhard Zimmermann, honoris causa per la Universitat de Lleida
El jurista alemany Reinhard Zimmerman
Reinhard Zimmermann, director de l'Institut alemany Max Planck de Dret internacional i Dret comparat i president de la Secció de Ciències Humanes de la Societat Max Plank -una xarxa d'instituts de recerca de gran reputació mundial-, serà investit avui nou doctor honoris causa de la UdL en una cerimònia que tindrà lloc a dos quarts de vuit del vespre al Saló Víctor Siurana. Zimmermann està considerat un dels juristes més influents a Europa pel que fa a l'harmonització del dret privat a la Unió Europea, és a dir, la unificació del dret privat de tots els estats membres de la UE. En aquesta mateixa línia d'investigació hi treballa el grup de recerca de la UdL Dret civil català i europeu, dirigit pel catedràtic Antoni Vaquer, padrí de Zimmermann en aquesta investidura.

L'advocat alemany ha estat l'ànima de la Comissió de Dret Contractual Europeu, redactora dels Principis de dret contractual europeu que han de ser la base del Marc comú de referència per unificar els diferents drets civils -encara que sigui parcialment- i que, entre d'altres, afecten els drets dels consumidors. Zimmermann defensa la necessitat d'un desenvolupament orgànic de la ciència jurídica a Europa per poder assolir un futur codi civil europeu, comú a tots els estats membres.

Premi Leibinz 1988 -que atorga la Societat alemanya de recerca-, Reinhard Zimmerman és doctor honoris causa per diferents universitats del món com ara Chicago, Ciutat del Cap, Aberdeen i Maastricht. Precisament, a Ciutat del Cap, va ser catedràtic de Dret romà i de dret comparat en els anys més virulents de l'aparheid. Quan fa poc se li va atorgar el doctorat honoris causa d'aquella universitat es va destacar el seu paper en la restauració del principi de legalitat a Sudàfrica.

Reinhard Zimmermann, que va estar present en les edicions de l'any 2000 i el 2004 dels congressos internacionals de dret privat europeu que organitza el Departament de Dret Privat de la UdL, participarà també en la nova edició d'aquest congrés internacional que tindrà lloc els dies 25 i 26 d'octubre al Rectorat i al campus de Cappont.

MÉS INFORMACIÓ

IV Congrés Internacional: El Dret Privat europeu més enllà del marc comú de referència
Biografia i Currículum Reinhard Zimmermann
Max Planck Institut