25 d'octubre de 2011

Un congrés aplega una cinquantena d'experts en intel·ligència artificial a la UdL

. La robòtica o l'aprenentatge automàtic, entre els temes a debat
audio
Congrés Internacional d'Intel·ligència Artificial - Universitat de Lleida
Cartell del congrés[+] AMPLIAR IMATGE
baixcorva
Una cinquantena d'experts es donaran cita  al 14è Congrés Internacional de l'Associació Catalana d'Intel·ligència Artificial, que arrenca aquest dimecres a la Universitat de Lleida (UdL). Els participants - provinents d'arreu dels Països Catalans- tractaran temes com la robòtica, les xarxes neuronals artificials, l'aprenentatge automàtic, el reconeixement de la parla o els models de raonament.
Els organitzadors destaquen que la intel·ligència artificial és un vast camp de recerca que cada cop té més impacte en la vida quotidiana. "Des de telèfons mòbils que responen a la nostra veu a sistemes integrats de supervisió de la recollida de residus, el nostre dia a dia està, cada cop més, envoltat de sistemes informàtics que responen a les nostres accions, que optimitzen i redueixen el consum de forma intel·ligent", explica César Fernández, professor de la UdL i president del comitè organitzador.

Entre els ponents, destaquen el director de recerca del Centre National de la Recherche Scientifique (Centre Nacional de Recerca Científica de França), Christian Bessière; i el professor de ciències de la computació a la Universitat de Cornell,  als Estats Units, Bart Selman. Bessière parlarà de tècniques de propagació global, mentre Selman se centrarà en els nous reptes de les tècniques d'inferència i com es poden aplicar eines de física estadística.

La UdL compta amb un Grup de Recerca en Intel·ligència Artificial, que actualment treballa en la reducció de la despesa energètica emprant tècniques d'optimització i aprenentatge automàtic aplicades. A més, és l'organitzador d'una de les competicions anuals d'eines de resolució de problemes, on els diferents grups de recerca presenten els seus mecanismes d'optimització.