26 de març de 2010

Rectors de la Xarxa Vives i la CRUO algeriana dissenyen la 3a fase del Programa Algèria Universitats

. Reunits a la UdL manifesten el seu interès per continuar el projecte de cooperació que aplega 36 centres d'ambdós ribes de la Mediterrània
audio
Rectors de la Xarxa Vives i la CRUO algeriana a la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGE Els participants a la trobada
Rectors de la Xarxa Vives i de la Conferència Regional de les Universitats de l’Oest d'Algèria (CRUO) s’han reunit avui a la Universitat de Lleida per avaluar el desenvolupament actual i dissenyar la tercera fase del Programa Algèria Universitats (PAU), un projecte pioner en cooperació entre Algèria i Espanya on treballen conjuntament 36 universitats d'ambdós ribes de la Mediterrània.

Iniciat al 2007, el seu objectiu pretén el reconeixement i l'impuls del sistema universitari algerià dins l'arc mediterrani, mitjançant la col·laboració en recerca, docència i sensibilització, entre les 20 universitats de la Xarxa Vives i les 17 de la CRUO.

Fins a la segona fase del programa, ha explicat la coodinadora del PAU i professora de la UdL, Anna Mata, s'han dut a terme més de 25 accions de cooperació en aquests àmbits que han suposat la participació de prop d'un centenar de professors, 200 estudiants i un nombre més reduït de personal d'administració i serveix de les dos xarxes. Mata ha destacat sobretot la creació de l'Aula virtual de comunicació que permet la interacció fluida a banda i banda del Mediterrani quan els problemes de visats dificulten l'entrada a Espanya dels ciutadans algerians.

Tant el president de la Xarxa Vives, Joan Viñas, com el president de la CRUO, Abdelbaki Benzian, han valorat molt positivament que aquesta col·laboració encetada ara fa tres anys tingui continuïtat en el futur, fins i tot un cop estigui acabada la 3a fase del programa. Viñas ha esmentat la possibilitat de crear un partenariat de docència, recerca i transferència del coneixement de l'arc mediterrani entre països de les dos ribes, centrat especialment en temes de patrimoni, econòmics, de sostenibilitat ambiental i de desenvolupament local.

Pel que fa la UdL, Ana Mata, ha explicat que avui mateix tres estudiants marxen cap a Algèria per participar en un programa de sensibilització que tindrà una durada d'una setmana. També, un estudiant algerià està actualment a la UdL participant en una recerca sobre el canvi climàtic i els seus efectes en amfibis i rèptils.

A aquesta jornada també han assistit representants de l’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament (ACCD), de l’Agència Espanyola de Cooperació Internacional al Desenvolupament (AECID) i de l’Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR).

Reunió Xarxa Vives - CRUO algeriana a la UdL[+] AMPLIAR IMATGE
Un moment de la trobada al saló Víctor Siurana