27 de juny de 2011

Deu instituts de Lleida i un de Barcelona es reparteixen els Premis a treballs de recerca que convoca la UdL
audio
Deu centres de secundària, nou de la demarcació de Lleida i un de la de Barcelona, es repartiran els Premis a treballs de recerca d'estudiantat de batxillerat i cicles formatius de grau superior que convoca des de fa vuit anys el Vicerectorat d'Estudiantat amb el suport del Consell Social de la UdL. Es tracta de l'Institut Guindàvols (3), el Col·legi Lestonnac l'Ensenyança (2), el Maristes Montserrat (1), l'Institut Manel de Montsuar (1), el Ronda (1), el Col·legi Mater Salvatoris (1), l'Institut Lo Pla d'Urgell de Bellpuig (1), el Canigó d'Almacelles (1), l'Institut Hug Roger III de Sort (1), l'Ermengol IV de Bellcaire d'Urgell (1) i l'Institut Castell del Quer de Prats de Lluçanès (1).

En la vuitena edició del premi s'han presentat 130 treballs, 3 menys que en l'edició anterior, tot i que s'han incrementat el nombre de centres participants que han passat dels 45 als 50 d'enguany. Pel que fa a les vuit àrees on opten els treballs, la d'Humanitats continua sent la que rep més estudis, amb 32, la segueixen la Tecnològica, amb 24, i la de Salut i nutrició, amb 22. Entre els projectes guardonats trobem títols prou suggerents com ara Neuromàrqueting: el poder del subconscient, Andorra: el país del tabac o tan sols una tapadora?, Tinc un mostre a l'armari! Estudi del món de les pors i les fòbies infantils, Dones i bàsquet a Lleida, Espècies al·lòctones invasores, Un camp de batalla en el cervell: el glioblastoma multiforme, o De l'Àfrica a Lleida: un viatge cap a l'esperança, entre d'altres.

L'alumnat de Secundària premiat que es matriculi a la UdL gaudirà d'un ajut equivalent a la matrícula de primer curs. En l'anterior edició, dels 14 premiats, 11 es van matricular en algun dels centres de la Universitat de Lleida. Tot els guanyadors, els tutors dels treballs i els seus centres respectius rebran a més un premi de 200 euros. L'acte de lliurament dels guardons tindrà lloc la propera tardor.

premis_recerca_1011