28 gener de 2008

La UdL inverteix 23.000 euros en recursos per alumnes amb discapacitats

Presentació dels recursos disponibles a la Universitat de Lleida per a persones amb discapacitat
Presentació dels recursos disponibles a la Universitat de Lleida
per a persones amb discapacitat
Amb l'objectiu de garantir la igualtat d'oportunitats de les persones amb discapacitats, la UdL ha destinat 23.000 euros a la compra de recursos que faciliten el normal desenvolupament de la vida acadèmica dels alumnes amb discapacitats iguals o superiors al 33%. Aquestes equipaments, que seran gestionats per la Unitat UdL per a tothom que dirigeix el professor Jordi Coiduras, estan a disposició tant de l'estudiantat com del personal docent i del PAS. Actualment la UdL compta amb 30 estudiants amb discapacitats -la major part auditives, motores i visuals- i 9 PAS.

Així, s'han comprat tres equips de freqüència modulada per alumnes amb hipoacúsia que milloren les possibilitats de comunicació de les persones amb pèrdua auditiva, aconseguint la màxima intel·ligibilitat en l'audició. També un programa de reconeixement de la veu en 13 idiomes que permet controlar l'ordinador, formatar, editar documents i navegar per internet, i un altre per a persones amb dèficit visual que possibilita, fins i tot a una persona cega, accedir als continguts de la pantalla d'un ordinador mitjançant la veu. A més a més, la Unitat UdL per a tothom disposa de tres pantalles interactives portàtils que permeten emmagatzemar tot el que s'escriu en elles i dos lupes per a la lectura de textos en suport tradicional que augmenten fins a 46 vegades el tamany de l'original. Aquestes potents lupes s'intal·laran a les biblioteques de Cappont i del Rectorat de la UdL, segons va explicar el vicerector d'Estudiantat, Xavier Gómez, el qual va anunciar que enguany es destinarien 24.000 euros, és a dir, mil euros més que l'any passat, a recursos per a persones amb discapacitat, gràcies en gran part als ajuts del Consell Interuniversitari de Catalunya.

MÉS INFORMACIÓ

Recursos tècnics disponibles per a les persones amb discapacitat (versió texte)
Si no disposeu del plugin de flash podeu descarregar-lo des d'aquí

descarregar plugin de flash