29 de gener de 2013

Agrònoms recorda el professor Lluís Torres
audio
Homenatge a Lluís Torres, professor de l'ETSEA a la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGELluís Torres Olmos recollint la Insígnia d'or de l'ETSEA / FOTO: UdL
baixcorva
L'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) de la UdL, que enguany celebra els seus 40 anys, ha volgut homenatjar avui qui en fou un dels seus professors més veterans, Lluís Torres, traspassat ara fa un any i mig i escaig.

Enginyer agrònom en l'especialitat en Fitotècnia per l'Escola d'Enginyers Agrònoms de Madrid, Torres fou professor de l'ETSEA des del 1979, quan el centre lleidatà depenia de la Universitat Politècnica de Catalunya, fins al 2001, impartint darrerament les assignatures de Disseny d’experiments i anàlisi de dades, Disseny experiments i anàlisi de dades en recerca agroalimentària, Disseny experiments i anàlisi multivariant de dades medioambientals i Mètodes estadístics d’experimentació agrària.

El director del departament de Producció Vegetal i Ciència Forestal, Carlos Cantero, ha glossat la figura de Torres tot destacant "el seu compromís en docència" i el "seu tarannà tranquil", mentre que el rector, Roberto Fernández, ha ressaltat la seua implicació amb la Universitat i amb Lleida. De fet, Torres fou regidor d'Urbanisme de la Paeria des de 1991 fins al 2003.

El seu fill, Lluís Torres Olmos, ha recollit la Insígnia d'or de l'escola de mans del rector i seguidament, el professor de Matemàtiques i Mètodes Estadístics de la Universitat de Wageningen i president de la Societat de Biometria d'Holanda, Fred van Eeuwijk, ha pronunciat la conferència: La estadística es esencial para las ciencias de la vida.

A l'acte hi han assistit nombrosos professors de l'ETSEA, la directora, Rosa Teira i l'exalcalde de Lleida, Antoni Siurana.