29 de maig de 2009

Alumnes de Medicina i Infermeria faran pràctiques al Pirineu lleidatà

. Ajuntaments, consells comarcals i Conselh Generau d'Aran assumiran les despeses d'allotjament, manutenció i transport
audio
Conveni de col·laboració signat entre la UdL, la Regió Sanitària Alt Pirineu i Aran, el Conselh Generau d’Aran, els consells comarcals de l’Alt Urgell i el Pallars Jussà i els ajuntaments de La Seu d’Urgell i Tremp [+] AMPLIAR IMATGE Els signants del conveni
Estudiants de la Facultat de Medicina i de l’Escola Universitària d’Infermeria de la Universitat de Lleida (UdL) realitzaran pràctiques a les comarques de muntanya de Lleida, d’acord al conveni de col·laboració signat entre la UdL, la Regió Sanitària Alt Pirineu i Aran, el Conselh Generau d’Aran, els consells comarcals de l’Alt Urgell i el Pallars Jussà i els ajuntaments de La Seu d’Urgell i Tremp.

Aquest acord, pioner a l'Estat i que Salut vol estendre a altres regions sanitàries catalanes, permetrà que dos alumnes de la Facultat de Medicina puguin fer pràctiques clíniques en hospitals i Centres d'Atenció Primària de Vielha, Tremp i La Seu d'Urgell durant dos mesos en dos rotacions a escollir entre els serveis oferts en el centre sanitari corresponen. Es preveu que el primer any puguin acollir-se a a aquesta iniciativa una trentena d'estudiants de Medicina. Pel que fa als dos alumnes de l'Escola Universitària d’Infermeria seguiran el mateix sistema, d'acord amb el seu programa formatiu.

Aquest acord, pioner a l'Estat, permetrà que alumnes de Medicina i Infermeria puguin fer pràctiques clíniques en hospitals i CAPs de Vielha, Tremp i La Seu d'Urgell
Per tal de facilitar-los l’estada en els territoris del Pirineu, els ajuntaments, els consells comarcals i el Conselh Generau d’Aran els cediran un pis i es faran càrrec de les despeses de manteniment. En el cas que l’habitatge estigui fora dels nuclis urbans de Vielha, Tremp o La Seu d’Urgell, també els facilitaran un mitjà de transport. A més, els hospitals i centres d’atenció primària assumiran la manutenció dels alumnes durant la seua estada.

Cada estudiant tindrà un tutor al centre d'acollida per supervisar i garantir la seua formació que estarà en contacte amb els coordinadors dels pràcticum dels dos centres docents. El conveni, vigent per a tres anys, podrà incloure més endavant aspectes de recerca i formació en postgrau.

Tots els signants van destacar la importància d'aquest conveni quant al requilibri del territori i per contribuir a fer més atractives les comarques de muntanya per als professionals de la salut.