29 d'octubre de 2012

El genoma del càncer obre el curs a Medicina

. Elies Campo diu que els últims avenços tecnològics permetran tractaments personalitzats
audio
Elies Campo inaugura el curs a la Facultat de Medicina de la UdL
Elies Campo a la conferència inaugural[+] AMPLIAR IMATGE /
FOTO: UdL
baixcorva
El catedràtic d’Anatomia Patològica i director d’Investigació de l’Hospital Clínic de Barcelona, Elies Campo, ha afirmat avui durant la inauguració del curs acadèmic a la Facultat de Medicina, que els darrers canvis tecnològics que permeten aplicar noves tècniques, com ara la seqüenciació del genoma del càncer, duran a l’aplicació de tractaments personalitzats per als pacients.

Campo, que coordina a l’Estat espanyol la seqüència genòmica de la leucèmia limfàtica crònica, dins el marc dels treballs a nivell mundial del Consorci Internacional del Genoma del Càncer (ICGC), ha afegit “que si podem llegir les alternacions genètiques en el genoma del càncer tindrem una eina importantíssima en la diagnosi i l’elaboració de fàrmacs individualitzats”.

Aquest investigador, que fou professor de la Facultat de Medicina de Lleida, ha explicat el salt qualitatiu en recerca que suposa el projecte de l’ICGC, que pretén generar un catàleg complet de totes les alternacions del genoma dels 50 tipus de tumors de més alt impacte. Cada país haurà de seqüenciar al menys 500 mostres de cada tipus de càncer, els primers resultats de les quals es publicaran d’aquí a cinc anys de forma gratuïta i on line. Tot això suposarà, ha dit, “diagnosis més precises i tractaments més efectius”.

A l’acte, on també hi ha participat el degà del centre, Joan Ribera, el vicerector de Política Científica i Tecnològica, Albert Sorribas, i l’estudianta, Laia Cabré, s’ha reivindicat la qualitat de la docència i la recerca de la Facultat de Medicina de la UdL malgrat les dificultats econòmiques actuals.

El degà ha destacat que el centre lleidatà és dels pocs que ofereix pràctiques als seus alumnes en hospitals i Centres d’atenció primària ja des de segon curs
El degà, que ha recordat que aquest curs sortiran els primers graduats en Ciències Biomèdiques i en Nutrició Humana i Dietètica, ha agraït l’esforç del professorat per tirar endavant les titulacions, i ha destacat que el centre lleidatà és dels pocs que ofereix pràctiques als seus alumnes en hospitals i Centres d’atenció primària ja des de segon curs.

Durant la inauguració també s’han lliurat els premis extraordinaris a Blanca Rosich, en la llicenciatura de Medicina; Marta Mateu, en la
diplomatura de Nutrició Humana i Dietètica; Irene Pociño, en el Màster en Biotecnologia en Ciències de la Salut; i Noemí Tuset, en el Màster en Recerca Clínica en Medicina.