29 gener de 2008

La UdL oferirà 150 pisos per a universitaris d’aquí a dos anys

Joan Viñas i Carme Chacón a la signatura del conveni per a l'edificació d'habitages de lloguer protegit
Joan Viñas i Carme Chacón a la signatura del conveni per a
l'edificació d'habitages de lloguer protegit
La Universitat de Lleida podrà oferir a estudiants, professors visitants i investigadors 150 pisos de lloguer protegit d'aquí a dos anys, segons ha afirmat la ministra d'Habitatge, Carme Chacón, que avui ha ratificat la signatura del conveni entre Universitat i Ajuntament pel qual la Paeria cedeix a la UdL el solar on s'han d'aixecar els habitatges.

Chacón creu que en un màxim de dos anys la Universitat ja podrà posar a disposició dels universitaris els pisos, a un lloguer mensual que anirà dels 75 als 200 euros. Els habitatges, la construcció dels quals finança el ministeri, seran edificats en un solar de 9.560 metres quadrats situat a la zona d'expansió de Ciutat Jardí, proper a l'Onze de Setembre. Aquesta ubicació ha estat triada per la seua proximitat al campus d'ETSEA i Ciències de la Salut, segons han explicat el rector, Joan Viñas, i l'alcalde, Àngel Ros.

L'oferta de pisos de lloguer protegit -entre 75 i 200 €- farà la UdL "més atractiva" a estudiants, docents i investigadors, segons Viñas
El passat 6 de novembre ja es va signar un conveni marc per a la promoció d'aquests habitatges entre el Ministeri d'Habitatge, les conselleries de Medi Ambient i Habitatge i d'Innovació, Universitats i Empresa, la Universitat i l'Ajuntament de Lleida. Els pisos, d'entre 30 a 45 metres quadrats, seran gestionats directament o indirectament per la Universitat de Lleida i permetran la residència habitual i permanent dels membres de la comunitat universitària mentre es mantingui la seua relació amb la universitat. La UdL vetllarà per donar la màxima transparència a l'atorgament dels habitatges i garantirà la seua rotació amb contractes de lloguer d'una durada màxima de cinc anys, prorrogable per un any més, si el llogater o la llogatera continua sent membre de la comunitat universitària. Aixa mateix els haurà de mantenir en les degudes condicions d'ús.

Tant la ministra, com el rector i l'alcalde, han valorat molt positivament aquest acord que, segons ells, exemplifica la col·laboració entre institucions per donar solució als dèficits d'habitatge. Segons el rector, poder oferir aquest equipament farà la UdL "més atractiva" a estudiants, docents i investigadors.

MÉS INFORMACIÓ