3 de febrer de 2012

La UdL rep 300 estudiants forans al llarg d'aquest curs

. El rector presideix la benvinguda a l'alumnat de mobilitat que s'incorpora en el segon quadrimestre
audio
Alumnesd e mobilitat de la Universitat de Lleida (UdL)
[+] AMPLIAR IMATGEFernández ha rebut una representació de l'estudiantat, al Saló Víctor Siurana / FOTO: UdL
baixcorva
La Universitat de Lleida (UdL) acull al llarg d'aquest curs acadèmic uns 300 alumnes de mobilitat, provinents de 35 països d'Europa, Amèrica i Àsia. Segons les dades de l'Oficina de Relacions Internacionals, l'estudiantat mexicà és el més nombrós (80 persones), seguit per l'italià (40), el xinès (39), el txec (18) i el francès (16). Completen el llistat altres procedències tan distants i diverses com l'Índia, Corea del Sud, Xile, els Estats Units o el Kazakhstan.

Per centres, el que rep més estudiantat forà al llarg d'aquest curs 2011-2012 és la Facultat de Lletres (106 alumnes), gràcies en bona part al Certificat d'Estudis Hispànics que aplega molts estudiants xinesos. La segueixen la Facultat de Dret i Economia (72 alumnes de mobilitat), la Facultat de Medicina (38) i l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (32).

Alumnes de mobilitat de la Universitat de Lleida (UdL)
[+] AMPLIAR IMATGEFernández i Ballesta, amb els alumnes de Chiapas / FOTO: UdL

baixcorva
El rector de la UdL, Roberto Fernández, ha presidit avui la rebuda a l'estudiantat que ve a cursar aquest segon quadrimestre a Lleida. En total, 123 alumnes entre l'Erasmus (59), el programa de mobilitat de la UdL (51) i els visitants (13). El gran gruix es reparteix entre la Facultat de Dret i Economia (43 estudiants) i la Facultat de Lletres (27).

L'acte institucional ha tingut lloc al Saló Víctor Siurana del Rectorat. Al rector l'han acompanyat la vicerectora de Relacions Internacionals, Astrid Ballesta, i la directora del Servei Lingüístic de la UdL, la catedràtica Marta Giné. Un grup d'estudiants mexicans han aprofitat la trobada per lliurar-li al rector un obsequi del seu estat, Chiapas. Es tracta d'una capsa de fusta pintada a mà que a l'interior contenia una miniatura realitzada artesanalment.