3 de juny de 2009

Les vint-i-una càtedres UNESCO que hi ha a Catalunya es donen cita aquest dijous a la Universitat de Lleida

Rectorat de la Universitat de Lleida
L'edifici del Rectorat acollirà la trobada
 La trobada, que tindrà lloc al Saló Víctor Siurana a partir de les 10.00h, té com a objectiu trobar punts de col·laboració per millorar el desenvolupament mundial dels àmbits que tracten les càtedres, com ara la sostenibilitat, l'urbanisme, els Drets Humans, la bioètica o el diàleg intercultural al Mediterrani, entre altres.

Hi prendran part representants de la UdL, la Universitat de Barcelona, la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat Politècnica de Catalunya, la Universitat de Vic, la Universitat Oberta de Catalunya, la Pompeu Fabra, la Universitat de Girona, la Ramon Llull, la Universitat Rovira i Virgili, i l'Institut d'Estudis Catalans.

En el marc de la reunió es presentarà la càtedra UNESCO Ciutats Intermèdies, Urbanització i Desenvolupament de la UdL, creada per impulsar els estudis, la recerca i altres activitats sobre els temes urbans, territorials i de xarxes institucionals, donant especial atenció a les ciutats intermèdies i la urbanització mundial. La xarxa de Lleida, dirigida pel professor de la UdL Josep Maria Llop, aplega 112 ciutats de tot el món, 8 universitats més i la Unió Internacional d'Arquitectes.