3 de juny de 2009

versió en català

La UdL destina aquest 2009 prop de 43.000 euros a l'atenció a l'alumnat amb discapacitats gràcies a un ajut de l'AGAUR.

Presentació dels recursos disponibles a la Universitat de Lleida per a persones amb discapacitat
Presentació dels recursos disponibles a la UdL per a discapacitats el passat 2008
La subvenció de l'Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i Recerca (AGAUR) suma un total de 42.700 euros. D'aquests diners, prop de 30.000 euros els pagarà directament l'AGAUR i la resta els aportarà la UdL. La quantitat gairebé duplica l'atorgada al 2008, en què la UdL va rebre 22.400 euros i multiplica per quatre la del 2007, amb un ajut de 10.095 euros.

La UdL preveu incrementar l'adaptació de la pàgina web institucional i el campus virtual per fer-los més accessibles a les persones amb alguna discapacitat. El projecte el desenvoluparan l'Àrea de Sistemes d'Informació i Comunicacions i el grup de recerca Interacció Persona Ordinador (GRIHO) de l'Escola Politècnica Superior. També s'han planificat ajudes per a les persones amb necessitats especials i una millora dels equipaments tècnics, entre els quals destaca l'adquisició d'un sistema portàtil d'escaneig de textos per a persones amb discapacitat visual. La imatge reformatada resultant permet adaptar la grandària de les lletres, els colors, la velocitat de lectura en línia i la veu a les necessitats de l'usuari. Es tracta d'un equipament recomanat per l'ONCE per a les persones amb dèficit visual moderat-sever.

Cal recordar que la Universitat de Lleida ha posat en marxa aquest any un programa d'informació i orientació universitària personalitzat per a alumnes amb necessitats educatives especials adreçat a estudiantat de secundària que vol accedir a la UdL el proper curs. Tant aquesta eina com a la resta de recursos disponibles depenen de la Unitat Universitat per a Tothom.