3 d'octubre de 2011

El Corpus Literari Digital de la Càtedra Màrius Torres, guardonat amb el Premi Lletra 2011
audio
Corpus Literari de Màrius Torres - Universitat de Lleida (UdL)
Màrius Torres
La plataforma virtual Corpus Literari Digital de la Càtedra Màrius Torres de la Universitat de Lleida, ha rebut el Premi Lletra d'espais digitals de literatura catalana, que es va entregar el passat divendres a Girona. D'aquesta manera, el jurat ha reconegut l'esforç per digitalitzar i difondre, des de l'any 2008, el fons documental dels autors, que s'expressen en llengua catalana, més rellevants de l'etapa contemporània, sobretot dels segles XIX i XX.

El Corpus Literari Digital compta amb documents en diferents formats -text, gràfic, sonor i audiovisuals-, que contenen autògrafs, quaderns de notes, proves d'impresió, a banda d'edicions originals, publicacions periòdiques, i arxius sonors i de vídeo on surten els escriptors. El projecte, que va ser ideat per la Càtedra Màrius Torres de la UdL, es desenvolupa conjuntament amb l'Institut d'Estudis Catalans.

El guardó, organitzat per la Fundació Prudenci Bertrana, es convoca anualment amb la intenció de destacar el millor lloc web de la literatura catalana a la xarxa. A banda del Corpus Literari Digital de la UdL, també ha rebut el premi Lletra 2011 l'apartat de pàgines d'autors i obres catalanes de la Viquipèdia, guardonant així a totes aquelles persones que han col·laborat de forma altruista en l'edició en català d'aquesta enciclopèdia on-line.

Els Premis Literaris de Girona també van guardonar a la novel·la de David Cirici, I el món gira, amb el Prudenci Bertrana. El grup Manel va ser premiat amb el Cerverí, en la categoria de lletra de cançó en català. Per la seua banda, Dolors Gracia es va endur el Premi Ramon Muntaner de literatura juvenil per S'acosta un front fred que deixarà neu a cotes baixes; Mireia Sopena el Premi Carles Rahola d'assaig per l'obra Josep Pedreria, un editor en terres de naufragis. Els llibres d'Óssa Menor (1949-1963); i Vinyet Panyella el Miquel de Palol de poesia per Sense Presa.