30 d'abril de 2012

Víctor Amela a la Univesitat d'Estiu de la Universitat de Lleida / UdL
Víctor Amela / Foto: victoramela.com
baixcorva
Desenvolupar amb èxit la nostra marca personal, aprendre a crear la nostra pròpia empresa, aprofitar els recursos en xarxa per a fer negocis avuiadministrar econòmicament i financerament una empresa, com gestionar un negoci familiar o quines són les claus per internacionalitzar una empresa, són algunes de les temàtiques vinculades a l'emprenedoria i l'impuls de la iniciativa empresarial que abordaran alguns dels 40 cursos que enguany proposa la Universitat d'Estiu de la Universitat de Lleida (UdL).

Lleida, La Seu d'Urgell, Solsona, Tremp, Erill la Vall, Àger i Arbeca, acolliran del 2 al 27 de juliol els cursos d'àmbits tan variats com ara l'art i les humanitats, el dret, l'economia, la política i la societat, l'educació, el medi ambient, la salut i l'alimentació, la informàtica, la ciència i la tecnologia, la llengua i la literatura o el turisme. En aquest sentit, cal destacar el dedicat als museus i el patrimoni al territori, que pretén ser referència de les noves tendències museístiques, o el d'estratègies de desenvolupament econòmic local centrades en la muntanya.

Menció a part mereix una nova edició del taller de fotografia, dedicat enguany a la fotografia documental i l'anàlisi dels personatges urbans que impartirà un dels fotògrafs que millor va immortalitzar la Movida madrilenya, "les seues tribus urbanes, els seus carrers, les seues nits", el gadità Miguel Trillo Huertas.

A més dels cursos presencials, l'edició d'enguany ofereix la possibilitat de cursar-ne tres virtualment. Es tracta del curs: Internacionalització de les Empreses. Anàlisi de Casos Pràctics; Gestió Productiva del Correu Electrònic amb el Gmail; i Programari i Contingut Lliure: Cap a un Nou Model de Coneixement, on s'analitzarà perquè els actuals models de propietat intel·lectual no encaixen amb el que necessita la societat digital.

La Universitat d'Estiu, que compleix 20 anys aquest estiu, serà clausurada pel periodista Víctor Amela, conegut popularment per ser un dels artífex de La Contra de La Vanguardia. Amela, que també és col·laborador de 8tv o RAC1, ha exercit com a docent a les universitats Autònoma de Barcelona, Ramon Llull, UOC. Guardonat amb premis com ara el Micrófono de Plata (1999 / 2001) o el Protagonistas (2008), entre d'altres, ha publicat recentment el llibre Tots els meus secrets, o gairebé. 99 canals per veure el món com Víctor Amela. La xerrada tindrà lloc el proper 26 de juliol a La Seu d'Urgell.

UNIVERSITAT D'ESTIU DE LA UdL 2012

print enrera pujar