30 de maig de 2011

Lleida es convertirà en la capital de l'Edat Mitjana

. La UdL acollirà entre el 28 de juny i l'1 de juliol una trobada internacional amb 400 experts
audio
International Medieval Meeting a la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEEl catedràtic d'Història Medieval, Flocel Sabaté i el degà de la Facultat de Lletres, Joan Busqueta / FOTO: UdL

L'edifici del Rectorat de la UdL serà la seu del I International Medieval Meeting que tindrà lloc entre els dies 28 de juny i 1 de juliol. Es tracta d'una iniciativa pionera a l'Estat espanyol que aplegarà més de 400 figures destacades dins l'àmbit de la recerca i investigació sobre l'Edat Mitjana (historiadors, historiadors de l'art, arqueòlegs, filòlegs etc.). Durant quatre dies s'han programat un total de 268 presentacions, entre conferències a càrrec dels ponents convidats i xerrades i comunicacions sobre diferents temàtiques a cura dels assistents.

L'esdeveniment combinarà la celebració de 6 congressos simultanis, on participaran 105 conferenciants, més les presentacions que duen a terme els assistents a la trobada. Actualment existeixen dos trobades similars, una a la ciutat de Kalamazoo (Estats Units) i una altra a Leeds (Regne Unit).

En aquesta primera edició, les 6 reunions científiques versaran sobre la identitat, memòria i escriptura; la influència de la concepció jueva en els textos hispànics; l'arqueologia i la ciutat medieval; les crisis, guerres i fam a l'Edat Mitjana; l'evolució de la pintura de l'últim gòtic a la Corona d'Aragó; i l'anàlisi de la transformació i adaptació del concepte de memòria que ha fet la societat al llarg del temps.

Es tracta d'una iniciativa pionera a l'Estat espanyol que aplegarà més de 400 figures destacades dins l'àmbit de la recerca i investigació sobre l'Edat Mitjana: historiadors, historiadors de l'art, arqueòlegs, filòlegs, etc.
La conferència inaugural, que tindrà lloc el proper 28 de juny a les 9.30h a la Sala d'Actes de l'Edifici del Rectorat, anirà a càrrec del catedràtic i director del Departament d'Història de la Universitat de Princeton, el prestigiós medievalista, Wiliam Jordan. Entre les activitats paral·leles s'inclouen una visita nocturna a la Seu Vella, l'actuació de la Coral Shalom a la Sala d'Actes i el concert de Concòrdia a la Seu Vella.

L'International Medieval Meeting ha estat organitzat pel grup de recerca consolidat en Estudis Medievals de la UdL: Espai, poder i cultura, que dirigeix el catedràtic Flocel Sabaté.