30 de setembre de 2011

La UdL acull una jornada sobre ciutats verdes i intel·ligents centrada en el vehicle elèctric

. Els reptes tecnològics, la disponibilitat dels punts de recàrrega o la implantació en altres ciutats centraran el debat
audio
Jornada sobre ciutats verdes i intel·ligents centrada en el vehicle elèctric / Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGED'esquerra a dreta: Josep Barberà, Ferran Badia, Emili Loncà i Francesc Giné/ FOTO: UdL
baixcorva
Apostar pel vehicle elèctric com un element per avançar en el desenvolupament de xarxes de mobilitat més sostenibles i, per tant, en ciutats menys contaminants i més intel·ligents, és l'objectiu de la jornada "Ciutats verdes i intel·ligents: vehicle elèctric, un primer pas", que se celebrarà el proper 4 d'octubre al centre de Cultures i Cooperació Transfrontera del campus de Cappont.

Organitzada conjuntament per l'Agència de l'Energia de Lleida, la UdL i l'associació Smart Green City, la jornada aplegarà al voltant de 150 persones que analitzaran i debatran sobre els reptes que planteja la implantació d'aquest tipus de vehicles com ara les fonts energètiques i les xarxes intel·ligents o el punts de recàrrega, tot partint de l'experiència d'altres ciutats, com ara Màlaga, un referent a l'Estat en la implantació dels vehicles sense combustió interna.

A Lleida, per contra -ha reconegut el regidor d'Horta i Medi Ambient, Josep Barberà- "això és una assignatura pendent", tot i que ha anunciat que en menys d'un any es preveuen instal·lar punts de recàrrega al turó de la Seu Vella i al PCiTAL. Actualment només hi ha un punt de recàrrega privat a l'empresa Sofos, ubicada al polígon El Molí dels Frares.

D'altra banda, el vicerector de Planificació, Innovació i Empresa, i futur president de l'associació Smart Green City, ha destacat la necessitat d'apostar pel vehicle elèctric, no només per a desenvolupar ciutats més respectuoses i sostenibles, sinó com a iniciativa clau en la generació de nous projectes empresarials i, per tant, de nous llocs de treball.

Diferents grups de recerca de la UdL, com ara el Grup en energies aplicades, o el Centre de computació de Ponent, estan treballant en projectes relacionats amb l'ús i la implantació del vehicle elèctric
En aquest sentit, el director de l'Escola Politècnica Superior, Francesc Giné, ha explicat que diferents grups de recerca de la UdL, com ara el Grup en energies aplicades, o el Centre de computació de Ponent, estan treballant en projectes relacionats amb l'ús i la implantació del vehicle elèctric.

Per la seua part, el director de l'Agència de l'Energia de Lleida, Emili Loncà, ha afegit que durant la jornada s'exposaran mitja dotzena de cotxes elèctrics, una moto, tres bicicletes, així com un prototip d'automòbil urbà, un projecte educatiu realitzat per l'IES Caparrella. També s'hi mostraran quatre tipus de punts de recàrrega.