31 de gener de 2012

La UdL se suma a un nou portal per al debat universitari

. En un projecte europeu en què participen 14 centres d'arreu del continent
audio
Portal MyUniversity UdL
La Universitat de Lleida (UdL) forma part d'un nou portal de participació a través d'Internet, dins del projecte europeu MyUniversity: presa de decisió per a una educació superior unificada. L'objectiu és fomentar el debat d'una manera transparent sobre temes que afecten tota la comunitat universitària - estudiantat, professorat i personal d'administració i serveis- com ara les TIC o la igualtat d'oportunitats de gènere, entre altres. En el cas de la UdL, les primeres qüestions sobre la taula són la minimització dels residus i la mobilitat sostenible.

En aquesta iniciativa participen 14 universitats d'arreu d'Europa: Universitat de Barcelona, Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat Politècnica de Catalunya, Universitat de Girona, Universidad Rey Juan Carlos, Universidad de León, Slovak University of Agriculture in Nitra (Eslovàquia), University of Presôv (Eslovàquia), Slovak University of Technology in Bratislava (Eslovàquia), International Business School (Bulgària), University of National and World Economy (Bulgària),  University of Vilnius (Lituània) i Stockholm University (Suècia).

La idea del projecte no és substituir els processos de presa de decisió, sinó fer arribar el parer de la comunitat universitària als seus representants, perquè tinguin en compte l'opinió dels participants. A partir de març de 2012, els debats podran traspassar fronteres a través d'un súper portal que recollirà  els temes d'interès més general i que permetrà la participació de tots els usuaris registrats en els diferents webs universitaris.