31 de maig de 2010

La UdL apadrina la nova entitat que unifica els ens de promoció econòmica de Lleida

. GLOBALleida serà presidida per Antonio Brufau
audio
GLOBALleida. Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEEls assistents a l'acte de presentació de GLOBALleida
El president executiu de Repsol YPF, Antonio Brufau, presidirà la nova entitat que unifica els diferents ens de promoció econòmica, empresarial, territorial i exterior de la demarcació de Lleida. GLOBALleida va ser presentada en societat, divendres, en un acte al Saló Víctor Siurana del Rectorat de la UdL que va aplegar un centenar de persones.

La constitució d'aquesta societat, que adoptarà la formula jurídica de consorci, és fruit de la col·laboració entre la Universitat, l'Ajuntament i la Diputació de Lleida, així com de les Cambres de Comerç de Lleida i Tàrrega. El 9 de juny de 2009 totes aquestes institucions van signar el protocol, que amb el lema "Amb la Lleida emprenedora, junts", posava les bases per a la creació de la nova entitat.

L'entitat vol vol internacionalitzar l'economia lleidatana tot fent visibles els anomenats "motors de ponent" com ara el PCiTAL, la UdL, el CEEI, els patronats de turisme o l'aeroport Lleida-Alguaire
La tria de Brufau, fill de Mollerussa, per a presidir-la, vol donar prestigi a un organisme públic que, entre altres, vol internacionalitzar l'economia lleidatana tot fent visibles alguns dels anomenats "motors de ponent" com ara el Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari, la UdL, el Centre Europeu Empresarial i d'Innovació, els patronats de turisme o l'aeroport Lleida-Alguaire.

Les accions que vol engegar GLOBALleida -serà operatiu a partir de l'1 de gener de 2011- se centren en la innovació, l'ocupació, el suport a empreses i emprenedors, i la projecció exterior. La Universitat de Lleida serà la responsable de l'àrea de coneixement i innovació tecnòlogica de l'entitat.