31 de març de 2011

La UdL s'apropa a l'empresariat lleidatà del sector industrial i de la construcció
audio
Jornada de R+D+i a la Universitat de Lleida [+] AMPLIAR IMATGEEls participants a la jornada / FOTO: UdL

Amb l’objectiu d’apropar la recerca i la innovació al teixit empresarial lleidatà, avui ha tingut lloc al campus de Cappont una trobada entre representants de diverses empreses de Lleida del sector industrial i de la construcció i grups de recerca de la UdL. Aquesta jornada “Innovar per competir”, organitzada conjuntament per l’Oficina de Suport a la R+D+I de la Universitat de Lleida i PIMEC Lleida, ha aplegat un total de 10 empresaris pertanyents a 6 empreses i 7 investigadors de 5 grups de recerca de la UdL.

Aquesta acció té per objectiu detectar i satisfer les necessitats tecnològiques i de innovació de les empreses del sector industrial i de la construcció del territori així com col·laborar en la promoció de projectes de recerca i innovació. La propera iniciativa conjunta entre la patronal i la UdL consistirà en una sèrie d’entrevistes personalitzades per part dels responsables de l’Oficina de Suport a la R+D+i de la UdL a les empreses que estiguin interessades a col·laborar en transferència.

Durant la presentació de la jornada, Sergio Martínez, secretari territorial de PIMEC Lleida, ha assenyalat que des de la patronal “donem suport a la innovació en les empreses, ja que creiem que és la manera de millorar la productivitat i per tant, esdevenir més competitius en un entorn global. Cal atansar la tasca investigadora de la universitat a les empreses i així, enfortir el teixit empresarial”. Maribel Palau, directora de l’Oficina de Suport a la R+D+i ha afirmat que “l’objectiu d’aquesta acció és apropar la universitat al món de l’empresa” i ha subratllat que “no es tracta d’una acció aïllada sinó que forma part d’un conjunt de jornades organitzades amb aquest mateix objectiu”.

La delegació de PIMEC ha estat formada per empreses de diferents àmbits del sector industrial i de la construcció com ara la fabricació de carrosseries, transformació de plàstics, climatització, fabricació de paper i cartró, entre d’altres. Quant als grups de recerca de la UdL, han participat en la trobada els centres GRIHO i GREA Innovació Concurrent, i els grups Computació Distribuïda, Criptografia i Grafs, i Energia per al Medi Ambient i Agrometeorologia.