31 d'octubre de 2006

Deu nois i noies de la Xina cursen estudis enguany a la Facultat de Lletres

Un grup de 10 estudiants xinesos de llengua castellana procedents de la Universitat d’Estudis Estrangers de Tianjin (Xina) segueixen les classes d’aquesta especialitat, per primera vegada, a la Facultat de Lletres de la UdL durant tot un curs acadèmic.

Alumnes de la Facultat de LletresAquesta experiència és fruit del conveni signat entre la Universitat de Lleida i la de Tianjin, on l’interès pel castellà és cada cop més creixent, i forma part dels programes de mobilitat propis (PMP) que gestiona l’Oficina de Relacions Internacionals de la UdL. A més a més, la UdL té convenis amb unes altres dos universitats xineses especialitzades en agricultura, la d’Anhui i la de Sichuan.

La UdL ha rebut 141 estudiants aquest primer trimestre procedents de tres programes de mobilitat diferents: Sicue-Séneca, per a estudiants d’universitats espanyoles; Erasmus, per als europeus, i PMP per als que vénen d’altres universitats de fora de la Unió Europeu amb les quals la UdL té convenis bilaterals.

Els 10 estudiants del programa Sicue-Séneca són de València, Barcelona, Huelva i Lleó, i cursen la seva formació a l’Escola Politècnica Superior (EPS), l’ETSEA, les facultats de Ciències de l’Educació, Lletres, Medicina i l’INEFC.

Pel que fa als estudiants estrangers, la UdL n’acull 131, 34 dels quals s’adscriuen als PMP, i 97 al programa Erasmus. Quant als alumnes dels programa de mobilitat propis, vénen de Xina, Mèxic i Xile, i segueixen els cursos a l’EPS, Turisme, Ciències de l’Educació, Dret i Economia, Lletres i Medicina.

Finalment, els 97 estudiants d’Erasmus procedeixen de 15 països diferents (República Txeca, Estònia, Hongria, Lituània, Finlàndia, Alemanya, Noruega, Polònia, Romania, Grècia, Itàlia, França, Portugal, Holanda i Eslovàquia) i estan matriculats en els nou centres (propis i adscrits) de la UdL.