4 de maig de 2009

La UdL estreny llaços amb Califòrnia. El president emèrit de les universitats d'aquest Estat, David Gardner, visita l'ETSEA i pronuncia una xerrada al Rectorat

David P. Gardner amb el rector de la Universitat de Lleida, Joan Viñas
[+] AMPLIAR IMATGEDavid Gardner i Joan Viñas
Gardner, que rebrà l'homenatge de l'Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP) el proper dia 7 a Barcelona, ha parlat de l'experiència de les deu universitats californianes que es van "fusionar" en un únic ens autònom a nivell econòmic, polític i acadèmic. El president emèrit de les universitats d'aquest Estat nord-americà ha recordat que la UdL té vigents, des de l'any passat, dos convenis amb la Universitat de Califòrnia-Campus de Davis, una de les més prestigioses al món quant a l'àmbit agroalimentari.

Els convenis, per promoure la recerca científica i l'intercanvi tant de professorat com d'alumnat, han permès posar en marxa investigacions conjuntes sobre control biològic, tecnologia d'aliments i entomologia, entre d'altres. A més, possibiliten que cada any quatre estudiants d'ETSEA puguin cursar programes de postgrau i doctorat a Davis i que altres quatre puguin venir a la UdL a completar la seua formació.

La visita de David Gardner a Lleida ha comptat amb el suport de l'Associació d'Amics de Gaspar de Portolà.