4 de maig de 2012

Col·laboració per als drets de les persones
audio
Conveni AEQUITAS Universitat de Lleida / UdL
[+] AMPLIAR IMATGEEl vicepresident de la Fundació, Joan Carles Ollé, i la secretària general de la UdL, Teresa Areces / FOTO: UdL
baixcorva
L'acord signat avui entre la Universitat de Lleida i la Fundació AEQUITAS permetrà la col·laboració entre ambdós organismes pel que fa als drets de les persones que, bé per raons d'edat o de malaltia física o psíquica, bé per pertànyer a col·lectius socials desafavorits, necessiten una especial protecció. De fet, la Fundació Aequitas, constituïda pel Consell General del Notariat, centra les seues activitats en aquests col·lectius.

Aprofitant la celebració de la Jornada Les institucions de protecció de les persones en el Dret Civil català. Situacions d'incapacitat, discapacitat i dependència a la Facultat de Dret i Economia, la UdL i la Fundació han rubricat l'acord per un període de tres anys. Inclou la incentivació d'estudis sobre els drets de les persones que ajudin a comprendre i solucionar tant els problemes humans com els jurídics que comporten. També l'organització de cicles, cursos, seminaris i col·loquis sobre la temàtica.

La jornada sobre la protecció de les persones ha comptat d'una banda amb jutges, fiscals, metges forenses i advocats. de l'altra, amb representants de l'Associació Síndrome de Down, la Fundació Aspros, el departament de Benestar i Família, i la Paeria.