4 d'octubre de 2006

El Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari rebrà 19 milions d’euros el bienni 2006/07

El Ministeri d’Educació i Ciència ha concedit 19,2 milions d’euros per al Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida (PCiTAL) per als exercicis 2006 i 2007, xifra que representa el 90% del que s’havia sol·licitat. Exposició del Parc Científic i TecnològicAquest ajut ve donat en forma de crèdit, les despeses derivades del qual seran assumides per la Generalitat de Catalunya.

Els diners es distribueixen en diferents partides repartides de la manera següent: 4,7 milions per a obres de rehabilitació dels edificis en forma d’H de Gardeny; 1,9 milions per a les infraestructures de telecomunicacions del Parc; 2,7, per al Centre de Recursos Agrícoles i Forestals-Arboretum (ubicat entre Ciutat Jardí i l’Escola Tècnica d’Enginyeria Agrària); 5,8 per a la construcció i equipament d’un edifici d’investigació, desenvolupament i innovació, al campus d’ETSEA; i 3,9 milions d’euros més per a un edifici per a recerca biomèdica que es construirà al campus de Ciències de la Salut, al costat de l’Hospital Universitari Arnau de Vilanova.

Tant el rector de la UdL, Joan Viñas, com l’alcalde de Lleida, Àngel Ros, valoren molt positivament aquest ajut del Ministeri, ja que assegura “la vida del Parc en les seues primeres fases”. A més a més, el rector en destaca la millora que suposarà per als equipaments científics de dos campus de la Universitat de Lleida.