5 d'abril de 2011

Primer concert de clavicèmbal de Néstor Bayona
audio
Concert de Néstor Bayona a la Universitat de Lleida [+] AMPLIAR IMATGENéstor Bayona

El jove pianista lleidatà, format al Conservatori de Lleida amb Jordi Benseny i al Royal Northern College of Music (RNCM) de Manchester -on realitzà els estudis superiors de piano i un màster sobre Bach- oferirà demà dimecres, a les 7 de la tarda, al Saló Víctor Siurana de la UdL, un concert de clavicembal.

Aquest és el primer cop que Bayona ofereix un recital amb aquest instrument, precursor barroc del piano. El programa inclou Diferencias sobre el canto llano de un caballero, de Antonio Cabezón, Tema amb 5 variacions en mi menor, de Johann Pachelbel, i les famoses Variacions Goldberg BWV 988, de Johann Sebastian Bach.

Néstor Bayona va debutar com a solista al Palau de la Música Catalana l'any 2007. Des de llavors ha guanyat premis com ara, al 2008, el Piano Recital Prize i el Piano Duo Prize de la RNCM i, al 2009, el Philip & Dorothy Green Young Concert Artist Award, que atorga l'organització Making Music, i que li ha permès oferir concerts a Anglaterra que han estas retransmesos per l'emissora Classic FM. A més dels recitals a Anglaterra (Manchester, Lichfield o Londres) també ha oferts concerts a Itàlia i al Japó.

Estudiant actualment al Conservatori de Ginebra amb Nelson Goerner, el pianista lleidatà ha treballat amb els directors Jordi Mora, Baldur Brönnimann, Robin Browningi i Alfons Reverté.