5 de febrer de 2010

El proper abril s'obre el termini per sol·licitar un pis universitari

. Els 150 habitatges de lloguer protegit s'inauguraran al setembre
audio
Pisos per a estudiants a la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEUn dels pisos pilot
Les sol·licituds per poder ocupar un dels 150 pisos de lloguer protegit destinats a la comunitat universitària podran fer-se efectives a partir del proper mes d'abril, a través de la web de la Universitat de Lleida i de la promotora Factor Habast. Així ho ha anunciat avui un dels responsables de l'empresa, Rafael Florenciano, durant la visita que han fet el rector, Joan Viñas, i membres del seu equip a les obres d'aquest futur equipament.

Els pisos, que s'inauguraran el proper setembre, "seran un nou motiu més d'atracció per als alumnes de fora que vinguin a estudiar a la UdL", ha afirmat el rector, el qual s'ha mostrat molt satisfet pel ritme de les obres i la qualitat de les instal·lacions.

Seran 150 pisos, 94, d'una habitació, 44, de dos, i 12, amb una habitació doble, que van dels 30 als 40 metres quadrats. Del total de 150, deu estan reservats a persones amb mobilitat reduïda. Equipats amb cuina, frigorífic i microones, disposaran d'un bany per a cadascun dels ocupants del pis, a més de connexió a internet. L'arquitecte autor del projecte, Jordi Fernández, n'ha destacat l'aïllament, així com altres mesures d'estalvi energètic, com ara la instal·lació de plaques fotovoltaiques o l'aprofitament de l'aigua sanitària.

Pisos per a estudiants a la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGE Els pisos estan situats a la zona d'expansió de Ciutat Jardí
La construcció dels habitatges, que suposa una inversió de 9,5 milions d'euros, estarà enllestida al juliol, amb l'objectiu que els pisos puguin ser ocupats a inicis del proper curs acadèmic. Una comissió integrada per representants de la UdL i Factor Habast determinarà en les properes setmanes els criteris per adjudicar-los, així com el preu de lloguer, que se situarà entre els 200 i els 300 euros.

Als serveis de neteja i vigilància, s'hi sumen els espais comuns: un jardí de 125 metres quadrats, sales d'estudis, de lectura i oci, bugaderia, una sala polivalent i aparcament per a vehicles i bicicletes. Els pisos estan situats a la zona d'expansió de Ciutat Jardí, pròxima als campus d'ETSEA i Ciències de la Salut.