5 de juliol de 2006

L’edifici del Rectorat acull un simulacre de catàstrofe

La Universitat de Lleida va acollir el passat 5 de juliol un simulacre de catàstrofe consistent en l’esfondrament de la biblioteca de l’edifici del Rectorat, la qual cosa va obligar a evacuar tot l’edifici. Paral·lelament, també va tenir lloc un simulacre d’accident de trànsit múltiple a la Rambla d’Aragó, que va obligar a tallar el trànsit des de Balmes fins a Lluís Companys des de les dotze del migdia fins a les dues de la tarda.

RectoratL’exercici va permetre posar a prova el pla d’emergències de la universitat, a la vegada que va servir per avaluar els vint-i-quatre alumnes del VI Màster en Medicina d’Emergències que imparteix la UdL, simular les actuacions d’emergències necessàries en cas d’un accident de trànsit, així com la necessària coordinació dels serveis sanitaris i de seguretat, i la capacitat de resposta de la ciutat davant grans catàstrofes.

La magnitud del simulacre -que va mobilitzar més d’un centenar d’efectius entre personal de la universitat, Mossos d’Esquadra, Bombers, Guardia Urbana, Protecció Civil, Creu Roja i serveis d’emergències mèdiques, així com els propis alumnes del Màster- va obligar a desplegar elements i cossos de seguretat i sanitaris que en una emergència normal no es requereixen, segons va assenyalar el regidor de seguretat ciutadana Lluís Pere Alonso.

Per la seva part el vicerector d’Estudiantat de la UdL, Xavier Gómez, va destacar la necessitat del simulacre per tal d’avaluar els equips d’emergència de que disposa la Universitat i corregir possibles deficiències.